top of page

האם להגיע לכישלון בכל סט?


אני עדיין פוגש מתאמנים שמתעקשים להגיע לכשל בכל סט שהם מבצעים בתרגילים במכון הכושר. ברור שזה מביא תוצאות בעיקר בשל גירוי מכני גבוה. אבל יחד עם זאת אני באופן אישי נוקט בגישה קצת שונה עם המתאמנים שלי בתהליכי ההיפרטרופיה. במקום לדחוף בכל סט לכישלון אנחנו נצמדים לכלל מאוד חשוב להשאיר במחסנית עוד כמה חזרות שאנחנו קובעים מראש



האם זה באמת נכון להגיע לכישלון? הכלל הבסיסי הוא שככל שיותר קרוב אנחנו מגיעים לכישלון בסט כך עולה הגירוי המכני וכך השריר יפצה בהמשך בתהליכי הגדילה על הגירוי. יחד עם זאת מחקרים יראו שניתן להגיע לגדילה שווה במסת שריר הן דאגה לכישלון והן בהגעה לאחד עד שלוש חזרות לפני הכישלון. זה לא אומר שאנחנו נתקעים על מספר חזרות מסוים באופן אוטומטי, אלא אנחנו מנהלים את החזרות עד לכישלון באופן מושכל. 


בגישה שלי יש להתאמן עד לניצחון ולא לכישלון נקודה זה אומר שאנחנו צריכים להסתכל על הטווח הרחוק ולאו דווקא על הטווח המיידי. ואני אסביר כשאנחנו מסתכלים על הטווח הרחוק הגעה לכישלון תמונה בסיכון גבוה לפציעות, שחיקה של המפרקים, התאוששות ארוכה יותר ועייפות מנטלית גדולה יותר. כל הנסיבות האלה גורמות למחשבה האם זאת הדרך הנכונה להתמדה לאורך שנים נקודה יחד עם המחקרים שיראו לאחרונה תוצאות דומות גם בהגעה למספר חזרות קטן לפני הכישלון, אני לא רואה לנכון להביא את המתאמנים שלי לכישלון בכל סט וסט.


בכל כלל יש יוצא מן הכלל. יש תרגילים שבהם אין לי בעיה שהמתאמנים יגיעו לכישלון בסט. התרגילים האלה בדרך כלל הם תרגילים מבודדים על שרירים קטנים נקודה למשל כפיפת מרפקים לבייספס, פשיטת מרפקים לטרייספס או פשיטת ברכיים לארבע ראשי נקודה בתרגילים האלה אין לי בעיה שהם מתאמנים יגיעו לכישלון. עוד יוצא מן הכלל הם תרגילים עם מספר חזרות גבוה שבהם ניתן גם להגיע לכישלון בגלל סיכון מופחת למפרקים ולטעויות מבחינת טכניקת ביצוע התרגיל. 



Comments


Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page