מדריך כושר להורים עסוקים

להיות הורה זה לא דבר קל ולפעמים אחריות וחובות המוטלים עלינו שואבים אותנו כל כך חזק עד שאנחנו מאבדים את הכיוון.

עבור הורים רבים, משמעות הדבר היא שהרגלי הכושר ותזונה שלהם נפגעים. זה נכון שיש לנו אחריות הורית, אבל חשוב לא פחות לדאוג גם לבריאות שלנו, כך שנוכל להיות הורים מאושרים, בריאים ונוכחים בשביל הילדים שלנו.

כבונוס, כשאתם דואגים לעצמכם, אתם נותנים דוגמא מצוינת לילדים שלכם ומשמשים מודל לחיקוי. למרות שזה לא תמיד פשוט, ישנם כמה עצות וטיפים לשמירה על בריאות והכושר אפילו כהורים עסוקים.


טיפ מס 1 - עקביות מנצחת שלמות!

משפט שבדרך כלל נותן המון אוויר להורים. אתם לא צריכים להיות מושלמים לחלוטין בדיאטה או באימונים שלכם. אם תעקבו אחר חוק 80/20 בכל הנוגע לתזונה אתם תהיו בדרך הנכונה לשמירה על הבריאות והמשקל. היופי של הכלל הזה הוא שאתם עדיין אוכלים בעיקר מזון בריא, אבל אם אתם רוצים לאכול פיצה או גלידה עם הילדים שלכם מדי פעם זה לגמרי בסדר לעשות זאת.

זה תקף גם לגבי האימונים שלכם. אתם לא צריכים להיות בחדר הכושר 2-3 שעות ביום, המשמעות של זה היא שאם תוכלו לפנות 30-60 דקות מחוץ ללוח הזמנים שלכם בכל יום או יומיים זה יהיה מספיק טוב כדי להתקדם. החדשות הטובות הן שאם לוח הזמנים באמת נוקשה כרגע - נדרשת עוד פחות עבודה כדי לשמור על הכושר שהשגת על ידי שילוב של שניים- שלושה אימונים בשבוע יספיקו לרוב כדי לשמור על מסת השריר. הוסיפו מעט אירובי וכבר תרגישו הרבה יותר טוב .

מה קורה אם אתם תקועים בבית ולא מצליחים לצאת למכון הכושר? עדיין יש לכם אפשרויות להתאמן, ראינו את זה מצויין בתקופת הקורונה. ציוד בסיסי שמורכב מכמה משקולות או גומיות יכול לעשות את העבודה(ניתן להוריד את המדריך שחיברתי עם 65 תרגילים לכל הגוף בעזרת גומיה) או אפילו תרגילים מבוססים על משקל גוף. זה נכון שאלו אופציות לא הכי טובות אבל הן מספיק טובות למצב.

אם אתם יכולים להגיע לחדר הכושר אבל אתם קצובים בזמן, ישנם תוכניות אימון ממוקדות שיכולות לענות לכם על הצורך לבצע אימון ממוקד וטוב בלי ל"בזבז זמן מיותר" אתם יכולים לבצע את כל האימונים האלה תוך פחות משעה על ידי הקפדה על כל העקרונות האימון כן כן וגם לשמור על קוביות בבטן.


טיפ מס 2 - שתפו את הילדים שלכם!

אף אחד לא אמר שאתם צריכים לעשות את זה לבד. בהתאם לגיל הילדים, ייתכן שתוכלו לערב אותם בקלות כמו לדחוף אותם בעגלה בזמן שאתם רצים או הולכים(אוי נגמרו התירוצים?!). זה אירובי מצויין ויש סיכוי טוב שהם יאהבו את זה גם כן. אם הם קצת יותר גדולים, אפשר לצרף אותם לאימונים שלכם. אתם יכולים לעשות תרגיל ואז להראות להם ולהדגים איך לעשות זאת. אולי הם יכולים לעשות סקוואט ממשקל הגוף בזמן שאתם מבצעים עם מוט או בלי אביזר כלשהוא . סביר להניח שהם יאהבו להתאמן יחד אתכם וזה יכול להוות עבורם דוגמא אישית נהדרת וגם להרוויח עוד זמן איכות יחד איתם שזה חשוב לא פחות וככה בעצם מרוויחים כמה דברים יחד.

באשר לתזונה, אתם לא רוצים שמישהו ירגיש מקופח, הכינו ארוחה בריאה אחת לכולם שתוכלו להנות ממנה יחד וחסכו לעצמכם זמן בבישול מאכלים נפרדים. מתכונים פשוטים ובריאים שניתן להכין בכמויות גדולות הם רעיון מצוין. חשבו לדוגמא על חביתה עם גבינה וירקות סלט עם טונה עם ממרח בריא. אפשר לקבל הרבה רעיונות למתכונים בריאים בספרי מתכונים שלי.



טיפ מס 3 - קבעו את סדרי העדיפויות שלכם וסדרו את הלו"ז מראש

לכולנו יש אילוצים ,משימות או לפעמים גם תירוצים שלא בהכרח מקדמים אותנו כך שלא תמיד נמצא זמן ללכת לחדר כושר. קל לומר שכאשר אתם לחוצים מהמטלות של ההורות, יהיה יותר קל לא להתמיד בתהליך כזה אבל אני כאן בשביל להגיד את האמת- רוב הסיכויים שאם כושר בעדיפות עליונה אצלכם , אתם תמצא את הדרך לגרום לזה לעבוד ולשלב בסדר היום שלך . אם זה לא בסדר העדיפות- לא תעשו.

אם אתם לא מרגישים צורך ללכת להתאמן באופן טבעי ולא מבינים למה צריך לעשות את זה, יכול להיות שהגיע הזמן לעשות חשבון נפש ולשאול למה זה בכלל חשוב לנו לעשות כושר - האם אנחנו רוצים להיות בריאים כדי לשחק עם הילדים שלנו ואפילו עם הנכדים שלנו? האם אנחנו רוצים להיות מספיק בריאים בשביל לדאוג להם גם בגיל מבוגר יותר? או אולי אנחנו מעדיפים ללכת עם מקל הליכה כבר בגיל 60? זו בהחלט יכולה להיות "סיבה" טובה להעלות את נושא הכושר לעדיפות גבוהה יותר.

אגב יכול מאוד להיות שיהיה עלינו לוותר על משהו אחר בלוח הזמנים וזה בסדר, כמו צפייה בטלוויזיה או סתם זמן במדיה חברתית. תזכירו לעצמכם למה הבריאות והכושר חשובים לכם ומפה התוכנית כבר תזרום יותר בטבעיות ויהיה לכם יותר כיף למצוא לזה זמן.



טיפ מס 4 – לבחור בצורה קלה יותר

ככל שהפעולה יותר קלה ונגישה, כך עולה הסיכוי להתמיד בה. אם בחרנו בכלל 80\20 סימן שהבאנו שאנחנו רוצים שינוי אבל בלי נגישות יהיה מאוד קשה לשמור על ה80. מה הכוונה? בפעם הבאה שאתם הולכים במכולת, תדלגו על מדפי החטיפים הזולים והזמינים וקנו יותר פירות טריים, ירקות, חלבון ופחמימות איכותיות.כי יהיה הרבה יותר קשה להגיד לא כשהחטיפים יהיו בארון המטבח שלכם.

כשאתם בונים לוז שבועי ומכניסים את האימונים, תחפשו חבר לאימונים שיעביר לכם את הזמן באימון ביותר כיף וגם יתרום למחוייבות רבה יותר.

אתם יכולים לקנות כמה משקולות כדי לחסוך את זמן הנסיעה לחדר הכושר ואת כל הארגון שזה דורש לפעמים. מה שתעשו, נסו להפוך את יעדי התזונה והאימון שלך לקלים, ריאליים ומדידים יותר .


דבר אחרון, זה בהחלט בסדר להכיר בעובדה שכושר לא תמיד יהיה בסדר עדיפות גבוה בכל זמן נתון. לפעמים זו רק המציאות של הרגע או של אותה התקופה. כשאתה הופך לאבא טרי או סביב הילדים לוח זמנים משתנה. החיים עוסקים באיזון, בבחירות ופשרות שאנחנו עושים. אנחנו לא כאן כדי לשפוט, אנחנו כאן כדי להזכיר ולעזור למצוא את הזמן להשקיע גם בבריאות ובכושר שלכם. לא משנה כמה החיים נראים עמוסים כרגע, בסופו של דבר תמצאו זמן ומקום בהם תוכלו לשלב את בריאותכם וכושרכם בעדיפות עליונה.


יכול לסכם את המאמר בכמה מילים- עקביות, שיתוף וסדר עדיפויות. אני מקווה שבעזרת הטיפים האלה תצליחו להרים את הראש קצת מעל העומס היום יומי ולקדם את עצמכם לגרסה טובה יותר של עצמכם.

Recent Posts