צפיפות קלורית בתפריט

נניח והיית בדיאטה, מה היית מעדיף לאכול- 100 גרם שיבולת שועל או 500 גרם בטטה בשביל למלא קצת יותר את בטן או אפילו בשביל לשמור על קוביות בבטן?


לא, אין כאן שום טריק (או שטיק :))

מי שלא מכיר את המושג צפיפות קלוריות, עדיין לא עבר תהליך דיאטה נוח. הרי אם לא נוח לנו בדיאטה, היא לא תחזיק מעמד להרבה זמן.

אז מה זה בגדול צפיפות קלורית- ניקח לדוגמא 100 גרם של מוצר, ל100 גרם מוצרים שונים ערך קלורי יהיה שונה ולפי כך נוכל להכניס כמויות שונות של המוצר בתנאי שזה עומד בערך הקלורי הרצוי. בדיוק כמו בדוגמא הראשונה שנתתי.

אם נרצה להכניס 300 קלוריות של פחמימה בארוחת צהריים- אנחנו יכולים לבחור את המוצר שנותן לנו נפח הכי גדול במספר הקלוריות הנתון וזה בטטה או לבחור במוצר שמבחינת נפח הוא קטן כמו שיבולת שועל.


ספר דיגיטלי לבניית תהליך ירידה במשקל


באופן כללי במהלך הדיאטה נעדיף לצרוך מוצרים פחות צפופים קלורית וזה על מנת לשמור על נפח גבוה של מזונות בתפריט, יש לזה גם הגדרה- צפיפות קלורית היא מספר הקלוריות שמכילה יחידת משקל מזון. בדרך כלל, מחשבים קלוריות ל 100 גר'.

אחרי שאנחנו מחשבים אנחנו יכול לסווג כל מזון לפי דחיסות-


עד 2 קלוריות ל1 גרם מוצר- לא דחוס(מוצרי "דיאט")


עד 4 קלוריות ל1 גרם מוצר- דחיסות בינונית


מעל 5 קלוריות ל1 גרם מוצר- דחיסות קלוריות גבוהה נניח שוקולד


בטבלה למטה ריכזתי מקורות של פחמימה לפי הדחיסות הקלורית על מנת לתת לכם אופציות ליישום את הכלי בתהליך הירידה במשקל. כמובן אם אתם מתקשים ליישם את הכלל ומרגישים כל הזמן רעבים בתהליך הירידה במשקל, מוזמנים להשאיר הודעה באתר ונעזור לכם להתגבר על הבעיה



Recent Posts