רוצים לרדת מהר במשקל, מעולה אבל יש לזה מחיר!

כמו בכל החלטה שנצטרך לקחת בחיים יהיו לכך יתרונות וחסרונות, אלה החסרונות הבולטים של חיטוב בתהליך מהיר לירידה במשקל


1. סביר להניח שתאבדו שריר על חשבון קוביות בבטן- גרעון גדול מדי גורם לפירוק מוגבר של מסת השריר.


2. סביר להניח שתמנעו מעצמכם כל כך הרבה דברים בדרך וזה יביא אתכם למצב של אכילת יתר והתנהגויות אכילה כפייתיות אחרות( בגלל ההגבלות שהיו לאורך הדרך הגוף ירצה לפצות על כל החוסר) ובמקרים מסוימים הפרעות אכילה.


3. סביר להניח שתחזרו לנקודת ההתחלה ואולי תעלו יותר במשקל ממה שהתחלתם (כן הגוף רוצה להימנע ממצב דומה בעתיד, לכן מפצה באגירה יותר גדולה)


4. אתם תרגישו עייפים מאוד, תשושים, עצבניים, רעבים מה שיוריד את החשק והמוטיבציה להמשיך בתהליך.


עדיין לא השתכנעתם? בואו נבחן למה גורם איבוד מסת השריר:

1- מוריד את החילוף החומרים (שריר הוא צרכן גדול של קלוריות, אין שריר- אין צורך בהספקת אנרגיה- לא מבזבזים יותר קלוריות)

2- לאחר כישלון בדיאטה השריר לא יבנה מחדש, אבל אחוזי השומן יעלו במקומו כך שתמצאו את עצמכם עם אחוז שומן יותר גבוה

3- סיכון מוגבר לפציעות (פחות מסת שריר- מפרקים יותר חלשים, פחות יציבות, פחות מסה שעוטפת את האיברים)

4- סיכוי להתאוששות מפציעות בגיל מבוגר יותר נמוך


אחרי שהסברתי את הסכנות, בואו נעבור לחלק היותר טוב, מה כן יחשב כירידה נכונה.


סבלנות והתקדמות איטית בתהליך הירידה במשקל הוא מתכון להצלחה ארוכת טווח. דבר ראשון שאתם צריכים לעשות הוא הסכם עם עצמכם שאתם מפסיקים להתמקד בתוצאה הסופית ולהתחיל להתמקד בהתנהגות הנוכחית שלכם ואימוץ הרגלים חדשים, מקדמים ונכונים ומשם להציב יעדים קטנים מה שיוביל אתכם לניצחונות שבועיים, חודשיים ושנתיים וכל הלאה יהפכו לתוצאות לאורך שנים .

הבעיה העיקרית בלהסתכל תמיד קדימה מדי לתוצאה הסופית היא שזה יכול להיראות רחוק מאוד מהמקום שאתם נמצאים בו עכשיו. זה גורם לרצות להגיע לתוצאה הסופית מהר יותר ולפעמים הרצון הזה יכול להיעלם בדרך, כי יכול להיות שלא באמת תראו את התוצאה שרציתם באותו השבוע או החודש ואז הרוח תצא מהמפרשים והתהליך יגמר.


תתמקדו בצעדים נכונים שאתם עושים מדי יום. האם עשיתם את כל הפעילויות שרציתם לאותו שבוע ? אם הצלחתם לשלב את כל האימונים שרציתם וקבעתם לאותו השבוע ולא ויתרתם לעצמכם באותו ערב אחרי העבודה ונשארתם לראות טלוויזיה? האם הצלחתם לצאת עם חברים לאכול משהו שלא היה בתפריט ולדעת שזה בסדר, היה לכם כיף ומחר ממשיכים בשגרה? זה מה שאמור לתת לכם סיפוק- לדעת שהצלחתם להשיג ניצחונות קטנים לאורך הדרך!


כשאתם בתהליך בהחלט מגיע לכם לעודד את עצמכם ולפרגן על כל הבחירות המקדמות שבחרתם לעשות. אתם צריכים להרגיש שאתם עושים את כל מה שאתם יכולים בכדי להתקדם לעבר המטרות שלכם! תסתכלו על המשקל השבועי שלכם. תבדקו האם הדברים שבחרתם לעשות קידמו אתכם לכיוון היעד? אם כן, אתם בדרך הנכונה ולמי אכפת כמה ירדתם, העיקר אתם בדרך אל היעד?!?

מחקרים מדעיים מראים כי לאנשים שמאבדים פחות מ -1% ממשקל גופם בשבוע יש סיכוי גבוה יותר לשמור על המשקל ולהתמיד בתהליך. האם אתם לא תעדיפו לרדת 10 קילו ולשמור על זה לאורך זמן ממושך, לעומת לעבוד הרבה יותר קשה כדי לרדת 20 קילו באותו זמן ולא להצליח לשמור על זה לאורך זמן , ואולי להחזיר את הכל בחזרה?


זכרו ככל שאתם באחוזי השומן יותר נמוכים כאשר אתם מתחילים תהליך, סביר להניח שהירידה שלכם תהיה איטית יותר. אתם גם צריכים לקחת בחשבון שאם הרגלי האכילה הנוכחיים שלכם די רחוקים ממה שאתם צריכים לעשות בשביל לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא, תהליך יותר איטי יעזור לכם לפתח הרגלים טובים יותר ובריאים יותר בקלות, וזה יגדיל את הסיכויים שלכם לשמור על תוצאות אורך זמן! זה מאתגר ליישם את המלצות אבל אני אגיד את זה שוב: אם אתם רוצה להפסיק לרדת ולעלות במשקל שוב ושוב, תתאזרו בסבלנות ותסגלו הרגלים מקדמים לירידה במשקל.

ירידה מומלצת במשקל בשבוע:




זה המספרים המומלצים, כמובן תצטרכו הרבה יותר סבלנות אם את מניקה, בלי ידע בתזונה או שפשוט עמוסים מדי במהלך היום. ייתכן שיהיה צורך אפילו בירידה איטית יותר. אבל התקדמות היא התקדמות!


זכרו כי החיפזון אינו משתלם בכל הנוגע לירידה במשקל. כל יעד הכי קטן הוא ניצחון , אפילו אם מישהו בעל עודף משקל גדול מאוד, ירד רק 400 גרם בשבוע, זהו ניצחון, כי לפני זה הוא אפילו לא חלם על זה. ככל שתוכלו להרגיש טוב יותר עם עצמכם ותדעו לפרגן לעצמכם על התקדמות קדימה, קטנה ככל שתהיה, כך יגדל הסיכוי שתצליחו בעתיד. לכעוס על עצמכם שלא השתנתם מספיק מהר רק יגרום לכם להרגיש שאתם לא יכולים להצליח וזה ממש לא נכון . אז, תחגגו כל צעד קטן קדימה, התאזרו בסבלנות, וההתקדמות שלכם בסופו של דבר תהפוך לכדור שלג של תוצאות אל יעד הסופי או האידיאל שיש לכם בראש!

Recent Posts