10 סיבות לעשות כושר

פעילות גופנית מוגדרת ככל תנועה שגורמת לשרירים שלך לעבוד ונדרש מהגוף שלך לשרוף קלוריות. יש המון סוגים לפעילות גופנית כמו שחייה, ריצה, הליכה ספורטיבית, אימונים בחדר כושר, ריקוד ועוד המון סוגים

להיות אדם פעיל הראה שיש לזה המון יתרונות בריאותיים, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. לפי מחקרים אחרונים זה גם מעריך חיים!!


אז למה לבצע פעילות גופנית?



1. פעילות גופנית גורמת לתחושת שמחה

פעילות גופנית מוכחת כמשפרת את מצב הרוח ומפחיתה דכאון, חרדה ולחץ .

פ"ג מגבירה רגישות במוח להורמונים סרטונין ונוירואפינפרין, הורמונים אלו מפחיתים דכאון.

בנוסף , פ"ג יכולה להגביר את הייצור של אנדורפינים, אשר ידועים כמשפרי מצב רוח ומגבירים את הרגשות החיוביים.

עובדה מעניינת- זה לא משנה כמה האימון שלך עצים, זה נראה שפעילות גופנית יכולה להטיב עם ההרגשה הכללית ולשפר מצב רוח בלי קשר לעצימות של הפעילות. עצם העובדה שהלכת והתאמנת כבר תעשה לך שיפור במדדים.




2. פעילות גופנית תעזור לך בירידה במשקל

פעילות גופנית היא חיונית לתמיכה בחילוף החומרים בריא ושריפה מוגברת של קלוריות ביום. בנוסף היא עוזרת לנו בשמירה על מסת השריר תוך כדי ירידה במשקל .

הגוף שלנו מוציא אנרגיה ב3 דרכים עיקריות : עיכול האוכל שאנחנו אוכלים, פעילות גופנית ותפקודי הגוף הבסיסים ( כמו נשימה, דפיקות לב)

שאנחנו יורדים במשקל, הורדה של הצריכה הקלורית תוריד את קצב המטבוליזם, אשר יכול לעקב זמנית את הירידה במשקל. מצד שני פעילות גופנית מגבירה את המטבוליזם, כך שבמצב זה תהיה שריפת קלוריות מוגברת אשר תתרום לירידה במשקל.

בנוסף מחקרים הראו ששילוב של פעילות גופנית אירובית + אנאירובית יכול למקסם ירידה בשומן ושמירה על מסת שריר בתהליך הירידה, אשר חיוני לשמירה על המשקל ושמירה על מסת גוף הזרה.





3. פעילות גופנית טובה משמרת את מסת השריר וחוזק העצמות

כשאנחנו מזדקנים, מתחיל תהליך של ירידה בתפקוד וגם ירידה במסת השריר שלנו, מה שיכול להוביל לסיכון לפציעות שונות. פעילות גופנית היא חיונית על מנת לא לאבד מסת שריר וכוח שריר.

בנוסף , פעילות גופנית עוזרת בבניית צפיפות העצם כשאתה צעיר ומונעת אסטואפורזיס (דלדול עצם ) בגיל מאוחר יותר. מחקרים הראו שפעילות גופנית כמו הרמת משקולות, כדורסל, חוגים שונים יכולים לעזור בבניית צפיפות עצם חזקה יותר.



4. פעילות גופנית יכולה להגביר את האנרגיות שלך

מי לא מכיר את המצב הזה בעבודה אחרי ארוחת צהריים, יש צניחת אנרגיה ומה שבא לך לעשות זה רק לישון. פעילות גופנית יכולה להיות ממש בוסט של אנרגיה להמון אנשים, גם לכאלו עם בעיות רפואיות וגם לכאלו שמרגישים עייפות מתמשכת .




5. פעילות גופנית יכולה להפחית סיכונים למחלות כרוניות

פעילות גופנית מוכחת כמשפרת רגישות לאינסולין, בריאות הלב והרכב גוף. בנוסף פעילות גופנית מורידה את לחץ הדם ואת רמות הכולסטרול.

אם להיות יותר מדויק, פעילות גופנית מפחיתה ואפילו מונעת את המחלות הבאות : סכרת סוג 2, מחלות לב, סוגים של סרטן, כולסטרול גבוה ועוד.

פעילות גופנית על בסיס יומי חיונית לשמירה על משקל תקין ומפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות.




6. פעילות גופנית עוזרת על שמירה על העור

פעילות גופנית עוזרת ומספקת אנטיאוקסידנטים שמגנים ומקדמים זרימת דם, אשר זה יכול לשמור על העור שלנו ולדחות סימנים של הזדקנות.





7. פעילות גופנית עוזרת לבריאות המוח ולזיכרון

פעילות גופנית יכולה לשפר את תפקודי המוח ולהגן על הזיכרון ועל כישורי החשיבה שלנו, ובנוסף היא מגבירה את קצב הלב מה שגורם לזרימת דם ולזרימת חמצן למוח.

בקרב מבוגרים, פעילות גופנית יכולה לעזור בכך שתיהיה שמירה על התפקוד המנטלי.




8. פעילות גופנית יכולה לעזור לשינה טובה יותר ולתחושה רגועה יותר

פעילות גופנית , בין אם זה פעילות אירובית או שילוב של אירובי יחד עם אימוני התנגדות, יכולה לעזור לנו לישון טוב יותר ולהרגיש יותר אנרגתיים במהלך היום.




9. פעילות גופנית מפחיתה כאב

במשך הרבה שנים אמרו שכשיש כאבים צריך לנוח ולעשות פחות פעילות, הרבה מחקרים יצאו כנגדו הגישה הזאת והראו שפעילות גופנית עוזרת בהפחתה של כאבים כרוניים. בנוסף , מצאו שפעילות גופנית מגבירה את הסיבולת לכאב.





10. פעילות גופנית יכולה לתרום לחיי מין טובים יותר

פעילות גופנית יכולה לשפר את החשק המיני, את התפקוד המיני ואת הביצועים גם בגבר וגם באישה. בנוסף זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לבעיות זיקפה אצל גברים.



השורה התחתונה

פעילות גופנית מציעה יתרונות מדהימים שיכולים לשפר כמעט כל היבט של הבריאות שלנו. פעילות גופנית סדירה יכולה להגביר את ייצור ההורמונים שגורמים לך להרגיש מאושר יותר ולעזור לך לישון טוב יותר.

בנוסף פעילות גופנית משפרת את מראה העור, עוזרת לך להוריד במשקל, מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות, משפרת את חיי המין .


לא צריך הרבה פעילות בשביל לשנות את הגישה לחיים בריאים יותר .





</