8 סיבות לעייפות:

תמיד אנחנו חושבים שאם אנחנו עייפים, כנראה שזה בגלל חוסר בשעות שינה, אבל זה לא תמיד נכון. יש עוד המון סיבות לעייפות נפשית ופיזית שאנחנו בדרך כלל לא שמים לב בגלל הלחץ היום יומי. הנה כמה סיבות שכדאי לשים לב ולהימנע מהן:

1- אתה מפספס אימון מתי שמרגיש עייף

למי זה לא קרה? אתה קצת עייף וישר מוצא אלף תירוצים למה לא להתאמן, אבל זהו הרגל מאוד גרוע. המחקרים הוכיחו שמי שמבצע פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע, מרגיש הרבה יותר פעיל וערני, בנוסף לעובדה שהוא מתעייף פחות. תרגילי כוח ואימון אירובי גורמים לגוף להזרים את הדם ולצרוך המון חמצן מה שמשפיע על כלל מערכות בגוף.

אז פעם הבא שאתה נשפך על הספה בסלון מול הטלויזיה, קח בחשבון שריצה קלה בחוץ במקום, הייתה גורמת לך להרגיש הרבה יותר ערני למחרת.

2- לא שותה מספיק מים

גם אם אתה שותה רק כמה אחוז פחות מכמות המים הנדרשת, הגוף מרגיש את החוסר וזה מתבטא על רמת האנרגיה הכללית שלנו. ההמלצה היא לשתות 2-3 ליטר מים ביום.

3- חוסר ברזל

חוסר ברזל בדם יכול לגרום לעייפות כללית, עצבנות וחולשה. בנוסף זה גורם לאי ריכוז בעבודה או בכלל.

בשביל למנוע חוסר ברזל יש להקפיד לצרוך מזונות עשירים בברזל כמו- בשר בקר, אגוזים, ביצים, דגים וקטניות.

4- אתה פרפקציוניסט

אתה רודף אחרי השלמות, אבל אין דבר כזה מושלם.

אתה מבזבז את כל הכוחות שלך רק בשביל להתקרב לשלמות, לעבוד יותר קשה, להשקיע יותר מאחרים ובסופו של דבר זה שואב ממך את כל הכוח. זה קורה בדרך כלל כשמציבים מטרות לא ריאליות שבלתי ניתן להשיג. לכן במקרה הזה עדיף להציב מטרות קצרות טווח ולהתקדם צעד אחרי צעד.

5- לחץ מיותר

מכיוון שאנחנו חיים בעולם לחוץ ודינמי, בעולם שהתקשורת מזינה אותנו ללא הפסקה בשטויות, שהבוס בעבודה כל יומיים מחליט לעשות שינוים ויש לך לו"ז כמו לראש ממשלה, צריך לדעת לקחת פסק זמן ולסדר את המחשבות. הלחץ התמידי גורם לבזבוז אנרגיה מיותר וחוסר שקט.

6- מפספס ארוחת בוקר

ארוחת בוקר מאוד חשובה לגוף, מכיוון שהגוף נמצא בצום לאחר לילה שלם ללא מזון. המזון מזין את כלל המערכות הגוף כולל את המוח, השרירים, מערכת העצבים וכו..

לא חושב שיצא לך לנסוע בבוקר לעבודה באוטו ללא דלק, אין שום סיבה לעשות את זה לגוף.

7- ג'אנק פוד

כמו שבטח אתה כבר יודע, גאנק פוד גורם להקפצת וצניחת של רמת האינסולין בדם, מכיוון שהאוכל עשיר ברובו בסוכרים פשוטים ושומן לא בריא, מה שמשפיע על רמת העייפות הכללית.

זאת אחת הסיבות לאכול נקי ואוכל מזין.

8- חוסר מנוחה/חופש

אתה כל הזמן שקוע בעבודה בסופי שבוע, בחגים ובחופשות. בודק מיילים, ואטסאפים מקבוצות בעבודה וטלפונים - זה לא נקרא חופש. הראש לא נח וגורם לגוף להגיב בהתאם. במקום לצבור כוחות לשבוע חדש אתה רק מוציא אותו.

רק אם תדע לנוח כמו שצריך ובזמן, אתה תרגיש את זה באימונים וביום יום בכלל.

לסיכום, כמו שראית יש כל כך הרבה גורמים שאיתם אנחנו צריכים להתמודד ביום יום בלי לשים לב. כאן ניסיתי לתת רק כמה דוגמאות בודדות לעייפות ודרכים להתמודד איתן. כל אחד בסופו של דבר צריך למצוא את האיזון במקום בו הוא נמצא ולהתמיד בדרך שלו. זה לא קל מצוא את הדרך אבל אתה חייב לנסות ולמצוא אותו.

בהצלחה!!

Recent Posts