5 סיבות להרים משקל כבד

בזמן האחרון אני שם לב יותר ויותר לתופעה הולכת וגדלה של אימוני "בילדינג" ופחות עבודה על כוח. כשאני אומר אימון כוח אני לא מתכוון למקסימום משקל על המוט בתרגיל הראשון ועם טכניקה עקומה, הכוונה שלי היא לאימון כוח שלם נטו. למרות שאופנה משתנה עם הזמן והיום רוב החבר'ה הצעירים רוצים יותר מראה של פיטנס ולא דווקא גוף ענק ושרירי כמו של בודיבילדרים, עדיין לא אומר שצריך לדלג על אימוני כוח. הנה כמה סיבות לעבוד על כוח:

1- טסטסטרון-

החדשות הרעות הן שכבר מגיל 30 רמת ההורמון הטסטסטרון בגוף הולכת ויורדת, מה שמשפיע על המראה שלכם ועל ההתנהגות. החדשות הטובות הן- אימון כוח יכול לגרום להאט את הירידת הטסטסטרון בגוף. כמו שאתם יודעים אימון כוח גורם לעליה בכמות השריר וירידה ברקמת השומן, דבר שגורם להורמון הטסטסטרון להגיע לרמה תקינה

2- שריפת קלוריות

המטרה של רוב המבקרים במכון ללא ספק זה גוף שרירי וחטוב, לכן בשביל להגיע למטרה צריך לעבוד קשה. לרוב המתאמן כן מקפיד על כמויות החלבון היומית אבל הבעיה היא בהוצאה קלורית. לא תמיד שמים לב כמה מותר לאכול ומתי, כמובן חוץ מחלבון. העובדה שאנחנו מרימים משקלים כבדים גורמת לגוף זעזוע מסויים שההתאוששות ממנו לוקחת בדרך כלל כמה ימים. לאורך הימים למטרת התאוששות הגוף צורך יותר קלוריות.

3- התקדמות

ללא אימון כוח, לא נקבל תוצאות. אימון כוח למטרת גוף חטוב ושרירי עוזר להתקדם בסולם המשקלים, כמו שאתם יודעים הגוף מתרגל למשקלים הרגילים ויש צורך כל תקופה להתחזק על מנת לתת לגוף גירוי נוסף. אימוני כוח עושים בדיוק את העבודה.

4- בטחון עצמי

כמו בכל דבר שאתה טוב בו- יש לך ביטחון עצמי גבוה. ככל שתרים יותר משקל, תדע שאתה ברמה יותר גבוהה ממה שהיית לפני כמה חודשים.

5- אתגר

כמה שנים אתם יכולים להשאר על אותם משקלי עבודה ואותם תרגילים??

נכון לא הרבה, מכיוון שאת התרגילים אי אפשר עדיין להמציא מחדש, אנחנו כן יכולים להתקדם במשקלי עבודה. אם יהיה לך אתגר במכון הכושר, האימונים יהיו הרבה יותר מעניינים ולא תגיע למצב שאתה משתעמם ופורש.

Recent Posts