8 טיפים לרץ המתחיל

במידה והחלטת שזה הזמן להתחטב לקראת הקיץ או סתם רוצה לשמור על הבריאות והתחלת לרוץ, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לך בתחילת הדרך:

1- תבחר נעליים מתאימות

תפקיד הנעליים בריצה הוא לבלום זעזועים במגע עם הכביש, אחרת כבר לאחר שנה אתה תשב בבית עקב פציעות ברכיים. המטרה שלנו להמשיך לרוץ בגיל 60 כמו בני 25 ולכן חשוב לבחור נעליים מתאימות. קיום יש בארץ חנויות נעליים שיכולים להתאים בעזרת הדמיה נעליים למבנה הרגל שלך במדוייק.

2- טכניקת ריצה

כמו בכל תרגיל או פעילות גופנית, חשוב ללמוד טכניקה נכונה. לפעמים טכניקה לא נכונה יכולה לקחת 50-70% מהאנרגיה ולהשאיר אותך ללא כוח כבר אחרי זמן קצר.

3- תתחיל בקטן

בשלב הראשון תתרגל לקום מוקדם, להתלבש ולעשות הליכות מהירות, אחרי שבועיים שזה כבר יכנס לשגר היום שלך תתחיל לעשות אינטרוולים של ריצה, עד שתהיה מסוגל לרוץ רצוף.

4- מים

תשתה ליטר מים שעה לפני הריצה, הרי אנחנו מוצאים נוזלים במהלך הריצה מה שגורם לגוף להתייבש.

5- חימום

עד שתכיר את הגוף שלך יקח זמן לכן אין צורך לקחת סיכון ולהתחיל לרוץ ללא חימום ומתיחות. תתחיל בחימום למפרקים ומתיחות, לאחר מכן אפשר לצאת לדרך כמובן בקצב איטי ולעלות אותו בהדרגה

6- מסלול

אין ספק שבגדי ספורט חדשים נותנים מוטיבציה כל פעם מחדש, מה עוד אתם בוחרים מסלול ריצה במקום עם רצים נוספים. גורם סביבתי יכול להכניס מוטיבציה חדשה ולתת לכם עידוד ברגעים הקשים.

7- מד דופק

תקנו מד דופק, אפילו את הפשוט ביותר. תלמדו איך הגוף שלכם מגיב לקצב הריצה, לשינוי קצב או בסופו של דבר תדעו באיזה כושר אתם נמצאים. אם אתם רצים אותו המסליל ובתחילת הדרך הדופק היה 170 פעימות ולאחר חודש ירד ל150, דעו שיש שיפור בכושר.

8- התמדה

ריצה היא סוג של כושר שרוכשים לאורך הזמן, לכן בתקופה מאוד קצרה אפשר לאבד את הכושר ולהפסיק לגמרי, הרי ברגעים הקשים העובדה שאיבדתם את הכושר לא תגרום לכם למוטיבציית יתר ומפה הכי קל להפסיק.

בהצלחה!!

Recent Posts