מה לאכול לפני ואחרי אירובי

המלצות על תזונה לפני ואחרי אירובי משתנות לפי מטרה ולא צריך להתבלבל בין אימון כוח לאירובי. אימון אירובי זה- ריצה, אופניים, הליכה מהירה, שחייה וכל סוג אחר של פעילות בדופק גבוה ותנועה גופנית רציפה. על ידי תזונה נכונה לפני ואחרי אתם בהחלט יכולים לשפר את התוצאות של האימון האירובי.

אירובי- בשביל מה ולמה?

אצל רוב המתאמנים החלק של האימון האירובי תופס נפח דווקא בתקופת חיטוב וירידה באחוז שומן, אך צריך לזכור שאימון אירובי קודם כל נועד לסיבולת לב ריאה ורק לאחר מכן לשריפת שומן וכל מה שקשור לתהליך החיטוב. אימון אירובי יכול להיות למשך דקות בודדות ובהמשך להגיע גם לשעה ויותר. כל זה כמובן תלוי במטרה.



תזונה לפני אימון אירובי:

מי לא מכיר אירובי בוקר על קיבה ריקה? כולם מכירים, רק לא הרבה יודעים שאם עושים את התהליך בשלב מוקדם מדי ועם תזונה לא נכונה, זה רק יכול לפגוע בתהליך החיטוב. אירובי בוקר על קיבה ריקה מתאים אך ורק למתאמן מיומן, בשלב מאוד מתקדם של חיטוב(אחוז שומן נמוך) ועם תזונה מתאימה. מי שבכל זאת מתעקש על אירובי בוקר- תשלבו חומצות אמינו לפני האימון(בכדורים ובלי פחממה), זה אמור לשמור על רקמת השריר במהלך האימון.

לבעלי אחוז שומן בינוני\ גבוה אין שום תועלת לעשות אירובי בוקר על קיבה ריקה, כאן כבר לא משנה באיזה שלב ביום האירובי- העיקר לעשות בסבלנת. לגבי התזונה לפני- המצב האופטימלי זה לאכול שעתיים\שלוש לפני האימון אם משך האימון מסתכם ב30-50 דקות. בארוחה עצמה יש עדיפות לפחממה מורכבת וחלבון.

במהלך האימון-

במהלך האיובי צריך לתת דגש על שתיית מים, אחרת הגוף מתייבש. אני בטוח שעד היום, אתם פוגשים בקיץ אנשים שעושים אירובי בבגדים ארוכים וחמים אשר בטוחים שעל ידי הזעת יתר הגוף שורף שומן- מיותר לציין שזה מיתוס (רקמת שומן וזיעה זה דברים שונים לחלוטין).

לאחר האימון-

במהלך אימון אירובי, הגוף שורף המון אנרגיה ולכן לאחר האימון חייבים להשלים את הפחממה שהוצאנו במהלך האימון. כמובן שבשביל למנוע פירוק שריר אנחנו כן צריכים לאכול חלבון מהיר(כמו חלבון מי גבינה\חלבון ביצה) עד חצי שעה לאחר האימון ולאחר עוד כחצי שעה\ 40 דקות ניתן לאכול פחממה מורכבת.



לסיכום:

יש לאכול כשעתיים \שלוש לפני האימון- ארוחה שמורכבת מפחממה מורכבת וחלבון.

במהלך האימון חשוב לשתות מים.

לאחר האימון חובה לאכול חלבון מהיר ולאחר מכן לאכול פחממה מורכבת כמו: אורז, בטטה, פסטה וכו...

Recent Posts