המלצות תזונה כלליות

לפני כל תפריט או דיאטה חשוב להקפיד על המלצות התזונה הכלליות, כי זהו הבסיס לתזונה היום יומית. ללא הבסיס הזה יהיה לך מאוד קשה להתקדם בתפריט ורוב הסיכויים שפשוט תשבר, כי לעבור "מלאכול הכל ובלי הגבלה" לתפריט מדוד ומדוייק זה מאוד קשה. הנה כמה כללים בסיסיים לתזונה היום יומית:

גיוון:

גיוון במאכלים ואבות המזון זה אולי הדבר הכי חשוב שקיים, עוד לא המציאו מזון מסויים שעונה על כל הצרכים שלנו לכן אסור להתקע על מאכלים מסויימים. המגוון צריך להיות יחסית רחב, המורכב מכל אבות המזון במידה.

פסטה, תפוח אדמה ולחם:

תמיד יש נטייה לחשוב שהמוצרים אשר הזכרתי משמינים, אבל רגע אף אחד לא מזכיר את היתרונות שלהם. כמובן אנחנו כבר יודעים שמה שמשמין זה כמויות לא מבוקרות של אוכל וחוסר פעילות גופנית ולא מאכל כזה או אחר. מוצרים כמו פסטה, לחם ותפו"א עשירים בפחממה מורכבת, סיבית תזונתיים ויטמינים ומינרלים.

פירות וירקות-

מרכיב חשוב נוסף בתזונה היום יומית זה פירות וירקות. ניתן להכניס אותו לכל ארוחה, הם בעלי המון סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. כמובן שלגבי הפירות יש הגבלת צריכה- בסופו של דבר יש בפירות גם סוכר לכן צריך להיזהר בכמויות.

אוכל לא מעובד-

תמיד יש לבחור אוכל כמה שפחות מעובד- אוכל שעבר כמה שפחות תהליכי ייצור. זה נכון שבפסטרמה ובחזה עוף יש את אותו הכמות החלבון אבל הפסטרמה עברה כמה וכמה תהליכי ייצור ואריזה לעומת זאת העוף נשאר אותו העוף.

שומן-

תמיד יש נטייה להוריד את השומן מהתפריט אם אנחנו רוצים להתחטב. כמובן שזה לגמרי לא נכון, המון תהליכים בגוף קורים בזכות השומן שאנו אוכלים. כמובן שמדובר בשומן איכותי ועשיר באומגה3 ו6 אשר אנחנו יכולים למצוא בשקדים\אגוזים\שמן זית\חמאת בוטנים טבעית וכו..כאן כמובן שצריך לשים לב לא להגזים.

סוכר-

מיותר לציין שצריך להתרחק ממנו כמה שיותר, היום כמעט בכל מוצר מוסיפים סוכר פשוט בשביל הטעם, אם זה בשתייה, יוגורטים, רטבים, ואפילו בסילאן(!!), לכן חשוב לשים לב לרכיבים התזונתיים ולבדוק מה יש בתוך המוצר.

אלכוהול-

כל גרם של אלכוהול מכיל 7 קלוריות, רק שלקלוריות האלה אין באמת שום תרומה לגוף. זאת פחממה ריקה אשר בעודף נכנסת למאגרי השומן. גם אם בגיל היותר צעיר קשה לראות את זה, בגיל יותר מאוחר אתה שם לב לכרס שפיתחת במשך השנים.

Recent Posts