6 עקרונות לאורח חיים בריא

1- בשביל לקיים אורח חיים בריא, צריך לאהוב את זה-

אי אפשר לחיות לאורך הזמן באורח חיים שאתה לא באמת רוצה, הנפש צריכה להתחבר לגוף, לכן בשביל לחיות אורח חיים בריא צריך להתאהב בו. אם אתה תחליט לחיות אורח חיים שלא מתאים לך, אתה רק תסבול, תהיה בלחץ וחרדות.

2- להפסיק עם הרגלים לא בריאים-

כל אחד יודע בדיוק איפה הוא חוטא ומה ההרגלים הלא בריאים שיש לו. זה יכול להיות עישון או אכילת ג'אנק פוד או אפילו ישיבה ממושכת מול הטלוויזיה, את כל ההרגלים הלא בריאים צריך להוציא מחוץ לחיים על מנת להתמקד באורח החיים החדש.

3- הלוז היומי

השלב הבא בהפיכת אורח חיים לבריא יותר, זהו הלוז היומי הנכון ותכנון המנוחה. כאן הדבר החשוב בעייני היא השינה. שינה טובה ואיכותית היא גורם משמעותי במנוחה והתאוששות. השינה אמורה להיות בין 6-8 שעות רצופות, כאשר גם זמני שינה חשובים, מומלץ ללכת לישון עד 12 בלילה, מכיוון שהגוף מפריש הורמונים שונים בשעות השונות של הלילה, המשפיעים על מצב הבריאות הכללי של הגוף.

4- תזונה

אני כותב על החלק הזה המון, תזונה נכונה זה הסוד להצלחה בכל תהליך. אפשר למנוע המון מחלות ובעיות רפואיות רק על ידי התזונה. התזונה חייבת להיות מאוזנת ומתאימה למטרה שלך. כמובן נקייה כמה שיותר מתוספים מיותרים(צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים וכו..), מתהליכי עיבוד וייצור שבכל אחד מן התהליכים מתבזבזים ערכים חיוניים של אותו המאכל.

5- פעילות גופנית יום יומית-

כאן הכוונה היא לא לאימון כזה או אחר, אלא לפעילות גופנית לאורך היום. כיום יותר ויותר אנשים בוחרים באורח חיים ישבני ולא פעיל מה שגורם לעלייה במשקל ומחלות נוספות. העובדה שאתה תתאמן שעה ביום עדיין לא מצדיקה ישיבה לאורך היום בעבודה או בנסיעה. בכל הזדמנות שיש לך לבצע כל פעילות גופנית כמו- עלייה במדרגות, הליכה לסופר הקרוב או סתם הליכה למכון, תנצל את זה.

6- הימנע מלחץ וחרדה-

בזמנים של לחץ מתרחשים שינויים בגוף שמטרתם לשמור עלינו מפני איום עד חלוף סכנה. כאשר הלחץ מתמשך, אותם תהליכים שאמורים להגן עלינו עלולים לגרום לנזקים – חלקם חולפים וחלקם בלתי הפיכים. קיימת רשימה ארוכה של תופעות לוואי שאני לא אזכיר כאן. אז מה עושים?

-בצע פעילות גופנית. פעילות גופנית תשחרר את השרירים ותסייע להפחית את הנזקים הנגרמים עקב המתח וגם תסיח את דעתך ותאפשר לך לפרוק אגרסיות. מתח בשרירים בפני עצמו עלול להגביר את המתח הנפשי - שבתורו יגביר את מתח השרירים. הפעילות תסייע לעצור את המעגל הזה.

- הימנע מחשיפה לדברים שמגבירים את הלחץ כמו מהדורות חדשות.

- עשה דברים קטנים טובים בשביל עצמך. פנק את עצמך בכוס תה צמחים מרגיע, תראה סרט קליל או קפוץ לחבר אהוב.

- תרגל טכניקות הרגעה כמו מדיטציה, תרגילי נשימה ודמיון מודרך.

- דחה מה שלא חייבים. אל תעמיס על עצמך לחצים נוספים שאינם הכרחיים.

Recent Posts