8 מיתוסים וטעויות שכמעט כל אחד עושה בתזונה

טעויות ומיתוסים נפוצים בתזונה:

1- מיץ טבעי זה הכי בריא

זה נכון שבמיץ טבעי יש המון ויטמינים ומינרלים שהגוף זקוק להם, אבל מצד שני יש בו גם המון פרוקטוז- סוכר פירות. בדרך כלל בכוס מיץ תפוזים יש 3-4 תפוזים בינוניים ויותר מ200 קלוריות. הבעיה היא לא עם כמות הקלוריות אלא עם סוג הסוכר, פרוקטוז בדומה לסוכר פשוט נספג מהר בדם וגורם לעליhת אינסולין, אשר גורמת לספיגת סוכר בשריר אבל גם אגירת שומן אם יש עודף.

2- רוצים להיות חטובים? תפסיקו לאכול לחם

טעות שנובעת מנסיון העבר של אותו המתאמן, כאשר היה אוכל כמות מסוים של קלוריות כל יום ואז החליט לוותר על לחם וראה שהוא יורד במשקל. בפועל הוא צימצם את הכמות הקלוריות היומית על ידי אי אכילת לחם ונוצר גרעון קלורי אשר הביא אותו לירידה במשקל, מיותר לציין שאם הוא היה מוריד מאכל אחר מהתפריט התוצאות היו זהות. לכן לחם אינו אויב של החיטוב, ניתן להכניס אותו לתפריט, כמובן לחם איכותי ולא לבן.

3- חזה עוף הוא הבשר הכי טוב לחיטוב

לא מדויק, חזה עוף נחשב לפופולרי רק בגלל שלא דורש הרבה זמן הכנה וזמין כמעט בכל מקום. לעומת זאת בשר בקר דורש יותר זמן והשקעה בבישול והגשה. מבחינת אחוז שומן- גם בבשר בקר יש נתחים דלי שומן כמו סינטה\פילה\נתח מס 14 ואין שום בעיה להחליף אותם בחזה עוף בשביל הגיוון.

4- רוצים לרדת במשקל? תדלגו על ארוחת בוקר וככה תתחילו לאכול יותר מאוחר ביום מה עוד ארוחה בבוקר פותחת תאבון.

טעות נפוצה שהמון נשים עושות, לשתות קפה עם עוגה זה לא נקרא ארוחת בוקר. בבוקר חילוף החומרים הכי מהיר ולכן הסיכוי הכי נמוך להשמין. מכאן אפשר להסיק שבערב חילוף החומרים הוא הכי איטי ולכן שם צריך לצמצם את כמות האוכל.

5- "לא נורא, היום אכלתי יותר מדי, מחר נצום והכל יהיה בסדר"

התהליך לא עובד בצורה הזאת, כשאנחנו אוכלים יותר מדי העודף נאגר במאגרי השומן, זה ברור לכולם, אבל מה קורה בצום? בצום הגוף נכנס למצב מגננה והגירת אנרגיה לפעולות עתידיות ולכן החילוף חומרים יורד, מה שיוצר מצב של אגירת שומן ביום של אכילת יתר ובצום למחרת, ירידה בחילוף החומרים ואפילו אגירה נוספת של שומן.

6- בשביל לרדת במשקל צריך לאכול קצת.

דיאטות "רעב" עוזרות לרדת במשקל לתקופות קצרות בלבד, למה זה קורה? נניח אתה שוקל 80 קג עם אחוז שומן גבוה, יצרת גרעון קלורי מטורף וירדת 20 קג. רוב הסיכויים שירדת בשומן והמון שריר, השריר כידוע הוא הגורם העיקרי לצריכה הקלורית, אבל עכשיו יש לך פחות שריר וזה אומר שאתה צריך להתקיים רק מהכמות המזערית של הקלוריות או במילים אחרות דיאטה לכל החיים (כמובן אם רוצים לשמור על הגזרה). אני לא מכיר אדם אחד ששמר על דיאטה רצוף למשך כמה שנים ולכן מכאן הדרך בחזרה למשקל ההתחלתי מאוד קצרה. מה כן ניתן לעשות? ליצור גרעון קלורי לא גדול, אומנם התהליך יקח קצת יותר זמן, אבל התוצאות ישמרו גם אחרי.

7- אי אפשר להתקדם בלי תוספי תזונה\ חובה בכל תפריט

תוספי תזונה הם לא תוספי פלא שיקבעו אם תתקדם או לא למטרה שלך, זה נכון שהשיווק מאוד חזק ורואים את כל המפתחי הגוף מפרסמים בלי סוף אבקת חלבון כזה או אחר, אבל רגע, מה היה לפני 30 שנה? לא זכור לי שארנולד היה שותה תוסףBCAA בטעם תפוח באמצע האימון ועדיין הגיע לתוצאות שהגיע. לכן חשוב לזכור שהבסיס הוא התזונה, אם אין לך בסיס טוב, אין לך למה לבזבז כסף על דברים מיותרים שלא יעזרו לך. ועכשיו לצד החיובי, תוספי התזונה נועדו לגוון קצת את התפריט ולתת עוד כמה אופציות שונות. היום הרבה יותר קל להיות בחיטוב כאשר יש לך מגוון גדול של מוצרים שמתאימים למטרה זו.

8- אתה רוצה מסה? תאכל פחממה

כמו שאתם יודעים החלבון הוא זה שאחראי על בניית שריר, אז למה בעצם יש הבדל בצריכת פחמימה בחיטוב או במסה? כמו שהזכרתי מקודם, החלבון הוא זה שבונה את סיבי השריר, תפקיד הפחמימה הוא לתת דלק לשריר. כשהגוף צובר יותר דלק, ניתן להגיע לביצועים יותר טובים, מה עוד הפחמימה עוזרת גם בספיגת החלבון.

Recent Posts