8 מיתוסים בירידה במשקל

1- הרבה חזרות בכל תרגיל תורם לחיטוב הגוף

צריך לזכור שהגורם העיקרי לחיטוב הגוף הוא המאזן הקלורי היומי ולא מספר חזרות בכל תרגיל. יחד עם זאת אנחנו יודעים שרקמת השומן לא מושפעת מתרגילי כוח אלא מהוצאה קלורית (פעילות אירובית) יחד עם תפריט מותאם. לכן אין שום קשר בין מספר חזרות גבוה לנמוך מבחינת החיטוב.

2- סוד לירידה במשקל\חיטוב הוא בפעילות אירובית

לא משנה כמה פעילות אירובית אתה תבצע במהלך היום ולא תשמור על תזונה נכונה, אתה לא תגיע לתוצאות הרצויות. בנוסף קיים חשש לשרוף רקמת שריר חשובה שבלעדיה יהיה לך הרבה יותר קשה לשמור על הישגים של החיטוב.

3- הדבר הכי חשוב בתהליך הוא ספירת קלוריות

טעות. הרבה יותר חשוב להתייחס להרכב פחמימה\חלבון\שומן מאשר לקלוריות. קח לדוגמא גרם אחד של פחמימה וגרם אחד של חלבון, שתיהן שוות ערך ל4 קלוריות, אבל לכל אחת תפקיד שונה בגוף. לכן צריך קודם כל להתייחס לכמות אבות המזון במאכל ורק אחרי לראות את סה"כ הקלוריות.

4- שריר שוקל יותר משומן

בטח מכיר את שאלת הגיון- מה שוקל יותר? 1קג נוצות או 1קג ברזל? התשובה היא ששניהם שוקלים בדיוק אותו הדבר, רק ההבדל הוא בנפח. כשאנחנו יורדים ב1 קג שומן ועולים ב1 קג שריר, המשקל לא משתנה אבל יש צמצום בהיקפים.

5- תוכנית הכי נכונה והכי טובה לחיטוב\ירידה במשקל

צר לי לאכזב אותך, אבל אין דבר כזה תוכנית הכי טובה מסיבה אחת פשוטה שלכל אחד מתאים משהו אחר, שלא לדבר על שינוים בדרך. יש קווים כללים שיכולים לקחת אותך למטרה כזו או אחרת, אבל תוכנית אחת ספציפית שמתאימה לכל אחד, לא קיימת.

6- המתכון להצליח לרדת במשקל הוא לאכול מעט

כמובן שטעות לחשוב ככה, לגוף שלנו יש מטרה אחת והיא לשרוד בכל מצב. זה אומר שגם אם הוא נמצא בצום(אוכלים מעט) הוא ממשיך לאגור שומן ולהשתמש בו כמה שפחות על מנת לשרוד לאורך הזמן. מכאן אפשר להבין שתוצאות רצויות של חיטוב לא נקבל ובמקרים מסוימים אפשר גם אפילו לעלות במשקל/

7- על מנת לחטב איזור מסויים בגוף אנחנו חייבים לתת לו דגש מיוחד באימון

כמובן שזה לא נכון, כמו שהזכרתי מקודם החיטוב\ירידה במשקל תלוי בעיקר בתזונה ואימון אירובי. לכן אין צורך לבצע 300 כפיפות בטן או 30 סקוואטים בכל אימון על מנת לחטב איזור מסוים. מבחינה אנטומית אצל כל אחד מאגרי השומן נמצאים במקומות שונים ולכן בתהליך החיטוב, יחד עם ירידה באחוז שומן הם מתחילים להצטמצם. תמיד ככל שהתהליך מתקדם, דרוש יותר מאמץ להפתר מהשומן ה"אחרון" שנשאר, אבל זה כבר נושא אחר.

8- טרנדים ושיטות חדשות למקסימום תוצאות

זה נכון שאנחנו מתקדמים הן בתחום המדע והן בתחום הספורט, אבל אי אפשר להמציא גלגל מחדש. אפשר לעשות את הדרך יותר קלה ויותר נעימה, אבל עדיין היא דורשת המון מאמץ והשקעה.

בהצלחה!!

Recent Posts