אירובי למתחיל

אתה הולך מהספה למקרר, מהאוטו לעבודה, אתה הולך בסופר עם עגלה... ואז אתה מגיע למכון ושוב עושה הליכה ומחשיב את זה לפעילות אירובית. כמובן שכל פעילות גופנית היא מבורכת אבל האם באמת אתה משיג את המטרה שלך?

איך נקבע את הקצב האירובי?

לפי דופק, נכון הדופק זהו המדד שלנו למאמץ. קיום על כל מכשיר אירובי במכון הכושר קיים מד דופק שניתן למדוד בו את הדופק או לחלופין ניתן לרכוש שעון דופק. הנוסחה היא פשוטה: אצל הגבר 220 פחות הגיל ואצל האישי 226 פחות הגיל, זהו הדופק המרבי, ה100% שלנו. לדוגמא: אם הגבר הוא בן 40 אז הדופק המרבי שלו הוא 180 פעימות בדקה. אם אתם ברמת המתחילים מומלץ להתחיל עם הדופק הנע בין 55%-65% וככל שתתקדמו הדופק יעלה, חשוב לעלות את הדופק בהדרגה. אם אתם מעוניינים בשמירה על הכושר הדופק יהיה בין 65-75% ואם אתם רוצים לשפר כושר גופני הדופק יהיה בין 75-85% מהדופק המרבי.

חשוב לציין, לאימון סיבולת לב ריאה (אירובי) השפעות חיוביות על גוף האדם: שליטה על לחץ דם, חיזוק שרירים, שיפור מצב הרוח (בזכות הפרשת הורמון האנדורפין במוח),שיפור תפקוד הלב והמערכת החיסונית, ועוד. בעידן של היום האירובי תופס יותר ויותר מודעות מכיוון שעברנו לאורח חיים נייח יותר ויש צורך להפעיל את הגוף מחוץ למסגרות הרגילות של עבודה\לימודים ובנוסף להגביר את ההוצאה הקלורית היומית. כאן אתמקד באירובי לצורך ירידה במשקל. במקרה הזה לאירובי לא תהיה שום השפעה ב3 מקרים הבאים:

- במקרה של עודף קלורי גדול מדי

-במקרה של גרעון קלורי גדול מדי

- במקרה של חוסר פעילות יום יומית

למה זה קורה?

פעילות אירובית שורפת קלוריות, אבל במקרה של צריכה גבוהה מדי של קלוריות גם האירובי לא יעזור לשמור על המשקל. לכן חשוב קודם כל לסדר את ההרגלי התזונה ויחד עם זאת לבצע פעילות גופנית. כמובן שבמקרה של גרעון(חוסר) קלורי גדול מדי החילוף חומרים נפגע ואתה תקוע באותו המצב כמו שלא היית עושה אירובי.

איך תורם אימון כוח לנוסחא של ירידה במשקל?

אימון כוח יחד עם תזונה נכונה בונה רקמת שריר. הפעלת רקמת השריר היא הדרך היחידה להוציא קלוריות, מכך אפשר להסיק שככל שיש לנו יותר שריר- אנחנו מבזבזים יותר קלוריות גם בפעילות גופנית וגם במנוחה. איך זה תורם לנו לצורך שריפת שומן? ככל שנגביר את ההוצאה הקלורית(בתחום הסביר) אנחנו נרד יותר מהר באחוזי השומן.

Recent Posts