לאכול את החלמון או לא?

אין ספק שאחת המקורות האיכותיים לחלבון הוא חלבון ביצה, אבל אף פעם לא מתייחסים לחלמון ולרוב זורקים אותו לפח. היום אני רוצה לשבור מיתוס ישן לגבי צריכת החלמון.

בתחילת דרכו המיתוס נוצר עקב המלצות של USDA(מחלקת המזון של ארהב) להגביל את צריכת החלמון בתזונה היומית וזאת בגלל שהחלמון משפיע לרעה על רמות כולסטרול בדם. לאחר מספר שנים יצאו מחקרים חדשים שמראים שאין שום השפעה של צריכת חלמון על רמת כולסטרול בדם ולכן אין סיבה להימנע מאכילת ביצה בצורה השלמה.

אז מה יש לנו בתוך ביצה עצמה- בביצה אחד שלמה יש 5 גרם חלבון, 5 גרם שומן ו200 מג כולסטרול כאשר חלבון ביצה לבד מורכב רק מ4 גרם חלבון, 0 פחמימה ו0 שומן, לכן ברור שבחלמון עצמו נשאר השומן והכולסטרול בנוסף לויטמינים מקבוצת A,D,K וb

אם נבחן תפריט יומי מומלץ, אנחנו יודעים שחובה להכניס שומן איכותי וזה לא משנה לאיזו מטרה, חיטוב או עלייה במשקל. אחרי שבירת המיתוס על כולסטרול והמלצות כלליות אין שום סיבה להימנע מאכילת חלמון. מנקודת מבט שלי, עד לאחרונה הייתי גם בדעה של להימנע מהחלמון ונזרקו לפח מאות חלמוני ביצה לחינם, איך כבר תקופה אני כן משתמש בחלמון יחד עם החלבון וזה חלק מהתפריט שלי.

תעשו את השיקול שלכם.

שלכם, דימה.

Recent Posts