10 כללי ברזל באימון

1- משקל- לא תמיד משקף את המציאות

לא פעם אנחנו נותנים חשיבות רבה מדי למספר על המשקל. לרוב שוכחים שמה שאנחנו רוצים זה מסת שריר איכותית ורזה. המטרה בעליית משקל היא לבנות כמה שיותר מסת שריר עם כמה שפחות אחוז שומן. המספר על המשקל יכול להשתנות כל יום לכאן או לכאן ולכן אין צורך להיות תלוי באותו המספר.

2- שריר תפוס- לא תמיד מדד לאימון טוב

בדרך כלל שריר תפוס לאחר האימון זהו מדד לאימון מצויין, אך זה לא תמיד נכון. לאחר תקופת הסתגלות לתוכנית האימונים השריר מתרגל למאמץ והכאבים הופכים לפחות מורגשים, זה לא אומר שהאימון היה פחות מוצלח, זה אומר שהגוף מתחזק ומתרגל למאמץ.

3- תוכנית אימון הכי טובה- התוכנית שלך

תמיד שואלים אותי מה התוכנית הכי טובה ואני תמיד עונה שאין דבר כזה. תוכנית אימון הכי טובה, זאת תוכנית שאתה תתמיד בה, כזאת שיהיה לך מוטיבציה לבצע אותה וכזאת שתתן לך תוצאות. תזכרו שאם אתם רוצים להגיע למטרה –חשוב לשמור על עקרונות הבסיסיים ולהתקדם משם בהדרגה.

4- עדיף מעט אבל איכותי

מנסיון שלי תמיד עדיף לעשות אימון קצר אבל איכותי, אסביר את עצמי- בדרך כלל אנחנו מתחילים לאבד פוקוס כבר אחרי כמה תרגילים ספורים ואימון הופך לפחות אינטנסיבי, לכן עדיף להתמקד באותם התרגילים ולסיים את האימון כאשר מאבדים את המיקוד והריכוז והאימון נמרח למשך זמן מיותר.

5- תוספי תזונה

כשמם, הם רק תוספים לתפריט היומי הם רק חלק קטן מכל הפאזל. אין צורך לתת להם חשיבות גדולה מדי ולתלות את כל התקוות בהם. זה נכון שהם תורמים אבל מבחינת התרומה הכללית הם מסתכמים באחוזים בודדים בלבד.

6- מיקוד, מיקוד ועוד פעם מיקוד

התוכנית שאני רושם יכולה להיות תוכנית הכי טובה או תוכנית הכי גרוע וזה כבר לא תלוי בי. לא פעם אני רואה מתאמנים שמתחיל לדפדף בעיתון בדלפק המאמן באמצע האימון או נתקעים על איזה תוכנית במסך או לחלופין מתאמנים שמרוכזים אך ורק באימון. מיותר לציין שאת התוצאות הכי טובות מקבלים כאשר המרוכזים אך ורק בתרגילים במבצעים ולא מסביב.

7- מוח, השריר שאיתו מתחיל כל אימון

בטח שואלים איך קשור המוח לאימון, הרי באנו לעבוד על שריר, ובכן כל תנועה מתחילה מהמוח ונשלט על ידו. חשוב להקפיד על הקישור הזה על ידי תשומת לב על כל הפעלה וכל חזרה בכל תרגיל.

8- הסוד הוא בתזונה

אימון חכם לא מסתכם בדחיפת משקולות אלא גם במה שאתה עושה לאחר מכן על מנת להזין את הגוף. כולם מכירים את המתאמנים ששנים על גבי שנים נשארים באותו המקום למרות כל האימונים הקשים. לפי נסיון שלי החלק הכי קשה ומאתגר הוא החלק של התזונה ולא דווקא באימון ולכן אסור להזניח אותו.

Recent Posts