תסמינים לאימון יתר

סימנים ראשונים לאימון יתר:

הבריאות שלנו חשובה הרבה יותר מקוביות בבטן או ידיים גדולות, לכן תמיד צריך להקשיב לגוף. מתאמן חדש לא תמיד מכיר סימנים אשר הגוף משדר שהוא במצוקה וזה לרוב נגמר בפציעה. כאן אני רוצה לתת כמה סימנים בולטים לאימון יתר ואם אתם מזהים אותם על עצמכם- כמה דרכים לפתור אותם.

סימנים לאימון יתר-

- חוסר התקדמות במשקלי עבודה, כוח, סיבולת

- התאוששות איטית בין אימון לאימון

- פגיעה ביכולת הקואורדינציה

- פגיעה בטכניקת ביצוע התרגילים

- שינוים בדופק או לחץ דם

- ירידה חדה במשקל ואחוז שומן

- צריכת חמצן גבוהה במאמץ

- עייפות כרונית

- שינה לא סדירה

- חילוף חומרים נמוך

- פגיעה בווסת(אצל נשים)

- כאבי מפרקים

- סטרס ואדישות כללית

- הערכה עצמית שלילית

- ירידה ביכולת הריכוז

- חוסר אמונה עצמית

- חולי לעתים קרובות והתאוששות אטית לאחר מכן

אם גיליתם שקיימים אצלכם תסמינים לאימון יתר אתם לא צריכים להילחץ, אבל גם לא להתעלם מהבעיה. קחו שבוע חופש מכל פעילות גופנית(כן גם חוגים ואירובי!), תשנו טוב, תאכלו כמו שצריך ותנו לגוף להתאושש. חשוב להבין שאימון יתר הוא הגורם הראשון לחוסר התקדמות אצל מתאמן מתחיל, הרי תמיד חושבים שכמה שיותר להתאמן זה הכי טוב. מתאמנים לפי תוכנית אימון לא מתאימה (גם אם היא של פיל היט?!) עם תזונה לקויה ומוצאים את עצמם עונים לכמה תסמינים ברשימה כאן למעלה. אימון יתר יכול להגיע גם למצבים לא נעימים וגם לפציעות, אל תגיעו למצב הזה ותתאמנו נכון!

Recent Posts