5 דרכים להפחתת סטרס באימונים בדרך להתקדמות יותר עוצמתית

אם אתם מחפשים צומי, חשוב לכם לקבל לייקים ועוד כמה עוקבים, המאמר הזה לא בשבילכם. אני הולך לדבר על איך לפשט ולהוריד את הלחץ בתהליך האימוני בתקווה להפוך אותו למספק, נטול לחצים וסטרס מיותר (הסטרס משחרר הורמונים קטבולים, חבל לפגוע במסת השריר) יש הרבה גישות לשחרור הסטרס בתהליך האימוני אבל היום אני הולך לדבר על מה עובד יותר בשבילי.




1. הסוף לסטורי


כשאני מדפדף היום ברשתות חברתיות, אני רואה אנשים מתלוננים/מתהדרים על תהליך האימונים שלהם, מראים את התוצאות שלהם, משתפים בכל כלי תקשורת בניסיון להשיג כמה שיותר לייקים ותגובות. לרובנו שנתקלים בפוסטים דומים וזה נראה כמו זעקה נואשת לתשומת לב ורק מתחנן שמישהו יגיד לך ש"אתה חזק", "עבודה מצוינת!", "אתה הכי טוב!" וכו' אם אתה צריך לפרסם את מה שאתה עושה כל כך הרבה ברשתות כדי לקבל את כמות תשומת הלב שאתה רוצה, אתה יכול להיות כמעט בטוח שלא מגיע לך שום תשומת הלב שאתה רוצה. בסוף צריך לזכור שיש מאות אלפי אנשים שמספרים כמה מוטיבציה יש להם, איך הם מתאמנים, איך עושים תרגילים ועוד.. מניסיון שלי (יחסית חדש בתחום.. ערוץ היוטיוב שלי קיים רק 6 שנים) ברגע שאתה מתאמן ומרוכז באימון במה לצלם, איך ומתי, כל האימון הופך להרבה פחות אפקטיבי כי אתה פשוט מרוכז בצילום, גם בתרגיל עצמו וגם במנוחה. באימון כוח הדבר המשמעותי ביותר הוא להיות מרוכז על מנת להשיג קשר מוח\שריר אולטימטיבי ואם יש דברים שגורמים לחוסר ריכוז אתם מוותרים על חלק משמעותי מהתוצאות. בבקשה תתרכזו באימון עצמו ולא בעוד תמונה או סרטון


2. תכנן את האימון שלך ואל תבלבל את המוח


אם אתה כל הזמן מתעסק ומשנה את האימונים שלך משבוע לשבוע או מחודש לחודש, לא רק שיהיו לך שיטות אימון לא יעילות אלא גם תאבד את דעתך בתהליך. מתאמנים שקופצים מתוכנית לתוכנית נמצאים במחשבה שזה הדבר הכי טוב שהם יכולים לעשות ואף יעזור לקדם את היפרטרופיה\כוח הרבה יותר מכל דבר אחר שהיה אי פעם, אז זהו שלא. מתישהו מגיע הזמן והם מתוסכלים מחוסר התקדמות שלהם והם אפילו לא יכולים להסתכל אחורה על האימון כדי לראות מה עבד ומה לא, כי הם עשו 5000 דברים בששת החודשים האחרונים שלכולם היו מטרות שונות. אתה צריך שהתוכנית אימונים תיהיה מסודרת ומובנת בשבילך.


ברגע שיש לך תוכנית, אתה כבר לא צריך לדאוג אם אתה עושה את הדבר הנכון או לא, כי אתה מסודר ורק צריך להעריך מחדש את משקלי העבודה או לשפר את הטכניקה לאימון הבא. זה יהיה הדבר הטוב ביותר עבור המתאמנים בטווח הארוך. אתה לא יכול ללמוד שום דבר מאימון מבולגן ותוכנית אימונים לא מסודרת כי התוצאות יהיו בהתאם אם בכלל. אתה צריך פשוט להיכנס ולהשקיע את העבודה שכבר החלטת שאתה צריך לעשות ,לסיים את האימון וללכת הביתה. אחרי תקופה אתה כבר תבחן את התוצאות ותשפר את התוכנית ההבאה.





3. מצא שותף טוב לאימון


אני בטוח שאתה שומע כל הזמן אנשים מדברים על כמה חשובים שותפים לאימון, אבל יש סיבה שאנשים מדברים על זה כל כך הרבה. זה באמת עושה הבדל עצום באווירה, בבטיחות ובהנאה הכללית מהאימונים. אין שום דבר רע בלהתאמן לבד או אולי שיש מישהו שנמצא שם לפעמים עם גישה חיובית, אבל אתה לא רוצה שיהיו סביבך אנשים שאתה לא יכול לסמוך עליהם כי אחרת הם לא יוכלו לעזור לך בין אם זה לשמור עליך בזמן הסט ובין אם זה לדרבן אותך. הבטיחות וההצלחה שלך מושפעים מאוד מהסובבים אותך. במיוחד עבור המתאמנים מתקדמים והתחרותיים שאם הם באמת רוצים להצליח הם זקוקים לעזרה מעת לעת.

הדרך מספר אחת להשיג את סוג השותפים לאימון שאתה רוצה בהקשר זה היא להיות סוג השותף לאימון שהיית רוצה שיהיה לך. התייחסו לאנשים שאתם משגיחים עליהם באותו כבוד ודרך שאתם רוצים לקבל בחזרה. למרות שזה נראה כמו משהו שאתה שומע בבית הספר אבל זה יקבע את אופי השותף לאימונים שיהיה לך. מתאמנים שיראו את הרצינות והכבוד שאתה נותן לזה שאתה משגיח עליו ואז שאתה תצטרך השגחה יתנהגו איתך באותה דרך.





4. תתמקד בביצוע ולא בתוצאה


פגשתי מתאמנים לאורך הקריירה שלי אשר התוצאות והדחיפה ליעדים הרגה להם את המוטיבציה. מאוד קל להיות מאושר כשהתוצאות מושגות, מצד שני כשיש חודשים יותר קשים והתוצאות לא כמצופה אנחנו לא נרצה ליפול על הקרשים. המרדף הזה לעבר יעדים לפעמים יכול להיות מסוכן. זה חשוב שיהיה יעד ומטרה, אבל ברגע שקבעת אותם, אין מה להתעסק איתם שוב ויש להתרכז בביצוע של התוכניות. אנחנו כן נרצה לעצור ולבחון את ההישגים אבל לגמרי לא להיות תלויים בהם. כשאנחנו עסוקים במרדף אחר יעדים אנחנו מפספסים את הדבר המדהים הזה נקרא תהליך השינוי ובו כל כך הרבה למידה ותובנות.





5. תשנה את הגישה


בטח כבר הבנת ואם עדיין לא שווה לדעת- לבנות גוף ולשנות אורח חיים לוקח זמן, בדרך כלל יותר זמן ממה שאתה מתכנן, כי פשוט לא היית שם אף פעם אז קשה לעריך את כמות הזמן הדרושה לשינוי מה עוד אתה מצפה לתוצאות כמו בפרסומים של "לפני\אחרי". צר לי לבאס אבל בדרך כלל זה לא עובד ככה, צריך ים סבלנות, התמדה, נחישות, כוח רצון, גישה נכונה ועוד בשביל לשנות לכן מראש תתמקד בדרך. אפילו אם כל מה שאתה רוצה זה להשיג קוביות, אם לא תפנים את התהליך סביר להניח שלא תצליח לשמור על תוצאה לאורך הזמן לכן חשוב ללמוד מכל שלב ושלב, להבין איך הגוף והנפש מתנהגים במצבים כאלה וללמוד לשפר. ברגע שאתה מתחיל תהליך אין לו סוף, יש לו מטרות ביניים ומטרות על כאשר כל הזמן ברקע יש עבודה וזאת הנקודה החשובה באמת. אין תאריך סיום כי בשביל תוצאות תצטרך לעבוד כל הזמן וכדאי כבר מעכשיו לשנות את הגישה


Recent Posts