3 רמזים לאימון יתר
top of page

3 רמזים לאימון יתר

3 רמזים לאימון יתר:

1- משקל עבודה לא מתקדם.

אימון כוח כמו שזה נשמע, נועד בשביל לפתח כוח ואם משקל עבודה לא עולה, סימן שאנחנו לא בכיוון הנכון. אם אתה מתאמן ושם לב שמשקל עבודה שלך תקוע במקום, ברוב התרגילים (לא מתייחס לתרגיל מסוים אחד), יכול לרמז על אימון יתר. כמובן יש עוד מגוון סיבות אבל אני יוצא מנקודת הנחה שהכל נעשה לפי הספר, גם בחלק של התזונה.

2- מספר חזרות וזמן תחת עומס לא עולה.

בהמשך לסעיף הקודם, כאשר משקל עבודה לא עולה ובנוסף מספר חזרות וזמן תחת עומס לא משתנה, יכול לרמז על אימון יתר. לפעמים יש מצב שמשקל עבודה תקוע אבל כן מצליחים להוסיף עוד כמה חזרות. במקרה הזה כן יש התקדמות וגרף שיפור. כאשר הכל תקוע יש לשקול לשנות תוכנית אימון.

3- אימון נמשך יותר זמן מהרגיל.

גוף האדם עובד לפי עקרון שנקרא "עומס היסף" שאומר – בכל פעם שמתבצע מאמץ גופני גדול מהרגיל, המערכת הפיזיולוגית המסוימת (מערכת השריר במקרה שלנו), תגיב בהסתגלות, תוך פרק זמן מסוים למצב החדש. כך שבעתיד, תוכל להתמודד טוב יותר עם רמת הדרישות הגבוהה של המצב החדש. לכן אם אנחנו מבצעים את אותו האימון ולאחר כמה ימים הוא לוקח יותר זמן מהרגיל, כנראה שהגוף מרמז על אימון יתר בדיוק בגלל שלא מתבצע עקרון פיצוי היסף.

חשוב להבין, כשאנחנו לא שמים לב בזמן לעובדה שהגוף נמצא באימון יתר, אנחנו לא מתקדמים ובמקרים יותר קיצונים זה יכול לגרום לפציעות. לפעמים עדיף להוריד עומס לתקופה קצרה מאשר לסבול מפציעות לתקופות יותר ממושכות. תקשיבו לגוף שלכם והוא יחזיר לכם בגדול.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page