נשים ומשקולות
top of page

נשים ומשקולות

אמת ומיתוסים באימון כוח לנשים:

אתחיל מהאמת- אפילו אימון כוח קשה ועצים לאורך הזמן, לא יכול להפוך אישה לגדולה ושרירית. כדי להפוך אישה לשרירית וגדולה, בנוסף לתזונה עשירה בחלבון היא צריכה רמת טסטסטרון גבוהה, מה שלא יכול להיות בלי התערבות חיצונית (תרופות וסטרואידים),לכן אין שום סיבה לחשוש מאימון כוח. אין לי ספק שיצא לכן לשמוע נשים אומרות-"אימוני כוח רק ניפחו אותי", המשפט הזה מאוד נפוץ אבל אין לו שום בסיס מכיוון שהניפוח יכול להיות מ2 סיבות עיקריות- זרימת דם מוגברת לאחר האימון(פאמפ, שנעלם לאחר כמה שעות) או תזונה לא מתאימה (אשר גרמה לעליה באחוז שומן).

אימון כוח לנשים: ירידה במשקל\אחוזי שומן

ירידה במשקל ובאחוזי השומן הוא תהליך לא פשוט וחייבים לדעת מה לעשות על מנת לשמור על רקמת השריר ולרדת רק ברקמת השומן. למתאמנת מתחילה התהליך יותר קל מכיוון שבהתחלה יש עוד אפשרות להגדיל מסת שריר יחד עם ירידה באחוזי שומן, מה שהופך עם הזמן למאוד קשה עד בלתי אפשרי. בתחילת הדרך כדי ללמוד את כל התרגילים הבסיסיים והמורכבים, בקשו עזרה מהמדריך ועל תתביישו לשאול, שלב הלמידה מאוד חשוב להמשך הדרך (המטרה היא קודם בריאות ואז אסטטיקה ולא ההפוך). בתור ההתחלה תתחילי עם 2-3 אימונים בשבוע, שמבוססים על תרגילים מורכבים ואירובי, אל תתפתי לכל מיני טרנדים ומכונות "פלא" שמורידות שומן בירכיים- עבודה קשה ותזונה, אין עוד דרך. לאחר כמה שבועות תוסיפי עוד יום אימונים, באימון עצמו תבצעי 2-4 סטים לכל תרגיל ו10-15 חזרות בכל סט.

למתאמנת יותר מנוסה כבר אפשר לחלק את התוכנית האימונים לפי קבוצות השריר, ולבצע אימון ספציפי לכל חלק וחלק בנוסף לאימון האירובי. כאן כבר אפשר לתת יותר דגש על העלעת משקלי עבודה ושינוי שיטות האימון.

אימון כוח לנשים: מסה

בואו נודה- תקופת המסה לנשים לא תמיד תהיה הבחירה הראשונה והמעודפת, אבל אין מה לעשות כשרוצים לשפר חלק מסויים בגוף או תקועים הרבה זמן בחיטוב. אז נכון שאתן תמיד שואפות לגוף חטוב ומעוצב, ללא שומן מיותר, אבל הדרך לשם עוברת במסה. כמו שהזכרתי מקודם אין סיכוי למתאמנת מנוסה להגדיל מסת השריר(כולל הטוסיק!) בחיטוב, מה שמצריך תקופת המסה.

רוב הסיכויים שלתקופת המסה את תגיעי לאחר חיטוב וכמה חודשי עבודה קשה, עם בסיס של טכניקה וידע של התרגילים. בתקופת המסה מספר החזרות בכל תרגיל יורד- עובדים יותר על כוח (גם מבחינת התזונה יש עלייה בצריכה קלורית, מה שמשפיע לחיוב על הכוח הכללי באימון). כאן חשוב לבצע אימון עצים וקצר, אין צורך לשרוף שעות במכון. כמובן שנקטין את האורך האימון האירובי אבל עדיין לא נדלג עליו. השוני העיקרי בין תקופת המסה לחיטוב מבחינת האימן כמו שציינתי הוא בכוח ובמשקלי עבודה שהגוף מסוגל להפיק. את חייבת לנצל את זה למקסימום תוצאות, כי זאת התקופה היחידה שאפשר להוסיף קצת שריר במקומות שרצית.

לסיכום, כמו שראיתן השד לא נורא כל כך. אין שום סיבה לשרוף את הזמן היקר שלכן בטרנדים זמניים ושיטות שיווקיות שונות שמבטיחות תוצאות בלי מאמץ- אין דבר כזה. תזכרי תמיד את המשפט –"כמה שתשקיעי- זאת התוצאה שתקבלי".

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page