כאבי שרירים ואיך מתמודדים איתם
top of page

כאבי שרירים ואיך מתמודדים איתם

כאבי שרירים ואיך מתמודדים איתם:

אתם שונאים אימוני רגליים בגלל שיומיים לאחר מכן קשה לכם ללכת ואתם מרגישים כאבי שרירים? אתם לא לבד.

כאבי שרירי מאוחרים זאת תופעה מוכרת וידועה שמתרחשת לאחר זמן מה מסיום האימון. אני רוצה לשתף אתכם בהבטים של התופעה ודרכים להתמודד איתה. ראשית חשוב לי לעשות הבדלה בין שרירים תפוסים ישר לאחר האימון או במהלכו לבין כאבי שרירים מאוחרים שיכולים להופיע גם יום למחרת האימון. אלו שתי תופעות שונות לגמרי. הראשונה מתרחשת כתוצאה מפירוק פחממה בזמן המאמץ ואנחנו מכירים אותו בשם חומצת חלב. חומצת החלב שמצטברת בשריר גורמת לכאב אופייני בשריר (״שריר תפוס״), שחולף עם הזמן כאשר ל

שריר מגיע דם טרי נושא חמצן וחומצת החלב מתחמצנת ומנוקזת מהשריר. כל התהליך הזה לוקח סה"כ כמה שעות. אז איך יכול להיות שאנחנו מרגישים כאבי שרירי יום למחרת? עד לא מזמן היו מאשימים את החומצות חלב בכאבים, אך עם הזמן ומחקרים חדשים גילו שאין לה שום אשמה. אז מה זה בכל זאת? תופעה זו מוכרת בשם DOMS או כאבי שרירים מאוחרים. היא גורמת לחוסר נוחות, רגישות בשרירים, קשיות וכאבים. בדרך כלל זה קורה למתאמנים מתחילים או מתאמנים אשר מבצעים תוכנית אימון חדשה. הסיבה העיקרית לDOMS היא קרע או נזק לרקמה. לא אין לכם מה לפחד, הנזק הוא מיקרוסקופי בסיב השריר או רקמת חיבור, זהו תהליך טבעי של היפרטרופיית השריר(תהליך בנייה).

אחרי שאנחנו יודעים להבדיל בין שני הסוגי הכאבים, אני רוצה להציג כמה דרכי טיפול בתופעות. במקרה של חומצות חלב הטיפול הכי טוב בשרירים המכווצים הוא הזרמת דם ופינוי חומצות חלב מהשריר או במילים אחרות ריצת שיחרור. במקרה של כאבי שרירים מאוחרים התהליך קצת יותר מסובך כי יש כאן פגיעה פיזיולוגית ברקמה. בכל מקרה כאבי השרירים אמורים לחלוף מאליהם לאחר מספר ימים. ניתן לבצע אימונים קלים יחסית ולא עצימים או בסגנו האימונים שגרמו לכאבים הללו. ניתן לבצע פעילות אירובית בעצימות נמוכה. בנוסף ניתן לעשות מסאג לשריר התפוס (במחקרים הראו שיפור בהרגשה ב30%) או אמבטיה חמה עם מלח(גורמת לרפיון השריר). כמובן שלא צריך לשכוח את התזונה הנכונה שאמורה לספק את כל המשאבים לבניית השריר והתאוששות הגוף.

לסיכום, גוף האדם אמור לדעת להתמודד עם כל שינוי סביבתי, כך שאם אתם רוצים להתקדם ולהשתפר אין מנוס מלשנות תוכניות אימון וטכניקות שונות. כל שינוי כזה גורם לתופעות שהזכרתי מקודם וכמו שראיתם אין מה לפחד מזה. תשתדלו לא לעשות שינויים דרסטים מדי ואם אתם מגיעים למצב הזה, תדעו איך להתמודד עם המצב.

אימון מאתגר וקורע לכולם !!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page