5 טעויות באימון שרירי הבטן
top of page

5 טעויות באימון שרירי הבטן

1- הרמת רגליים בתלייה על מתח או כפיפות בטן על ספסל בשיפוע כשהגב זקוף-

הכיווץ האופטימלי של שרירי הבטן מתבצע כשאנחנו עושים קשת בגב, נכון בכל אחד מהתרגילים שהזכרתי למעלה אין קשת בגב ולכן זה לא תרגילים שמתמקדים על שרירי הבטן. במקרה של הרמת רגליים בתליה- אפשר לשפר את הביצוע על ידי כפיפה קלה בברכיים והרמת אגן כלפי מעלה יחד עם הרגליים, בתרגיל השני ניתן לשפר אותו על ידי כפיפת גב כלפי מעלה עד שמתחיל ניתוק של החלק התחתון של הגב מהספסל.

2- לבצע אימון ממוקד לבטן תחתונה\אלכסונים או כל חלק אחר בבטן-

חגורת שרירי הבטן לא מתחלקת בשום צורה ואי אפשר לבודד שריר כזה או אחר, זה אומר שאין בטן תחתונה או עליונה. כל עוד אנחנו עושים תרגיל בטן אנחנו משתפים את כל החוגרת שרירי הבטן.

3- שרירי הבטן זקוקים לגישה שונה מבחינת חזרות\סטים:

לא פעם אני נתקל במתאמנים שברוב תוכנית האימון מבצעים 4 סטים כפול 10 חזרות אבל כשמגיעים לתרגילי הבטן מתחילים לעשות עשרות חזרות או דקות ארוכות של כל סט. יש לציין ששרירי הבטן בנויים כמו כל שריר בגוף ואין צורך להתחיל לשנות בצורה קיצונית את הגישה כלפיו. מספר החזרות האופטימלי אמור להיות 15-25 חזרות עם התנגדות נכונה.

4- - אמונה שאימון קשה וארוך המוקדש לשרירי הבטן- תורם לחיטוב הבטן וקוביות:

מאוד קל למכור קוביות למתאמן הממוצע, זאת הסיבה שרוב רשתות מכוני הכושר נוהגות לעשות חוגי בטן ושיעורים המוקדים לנושא הזה. עובדה אחת הם שוכחים לציין- הקוביות נמצאות מתחת לשכבת שומן ולכן הן לא "יוצאות". זה לא משנה כמה שעות תקדיש לתרגילי הבטן, כל עוד לא תשנה את התזונה ותוריד אחוזי שומן, המצב ישאר כמו שהוא- בלי תוצאות. לבניית תוכנית אימון מתאימה לחץ כאן.

5- בטן חזקה- בטן שטוחה-

כמו שכבר הזכרתי בטן שטוחה מתקבלת משילוב של תזונה נכונה, לכן מיותר לאכול ג'אנק פוד, לעשות כפיפות בטן ולחכות שהבטח תהפוך לשטוחה.

לסיכום, את רוב העבודה למען מראה מעוצב וחטוב לשרירי הבטן אנחנו עושים במטבח ולא במכון הכושר. חשוב להדגיש שבנוסף לתזונה גם תרגילים מורכבים תורמים לעבודה על שרירי הבטן ולכן אין מה לבזבז זמן יקר בסוף האימון שמוקדש רק לשרירי הבטן. לבנ

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page