10 סימנים להחליף מאמן אישי
top of page

10 סימנים להחליף מאמן אישי

העובדה שאין לך כוח להתאמן ואתה מגיע למכון רק בשביל לסמן ווי לא מעידה על טיב המאמן, צריך לזכור שאתה והמאמן שלך שותפים לאורך כל הדרך ולכן העבודה מתחלקת 50\50. הבעיה מתחילה בנקודה שאתה משקיע את הכל מהצד שלך ולא רואה תוצאות, כאן תבחן כמה נקודות שיכולות לרמז לך על טיב המאמן:

1- בטחון עצמי מופרז

המאמן בטוח שיש לו ידע רב לטפל בכל בעיה ובכל מקרה. במקרה שלך זה בסדר, אבל אם אתה רואה שהמאמן ניגש עם אותו בטחון עצמי גבוה לטפל במתאמנים עם בעיות רפואיות שונות, תחשוב על זה שוב, במקרים מסויימים הבטחון המופרז יכול לפגוע במתאמנים.

2- אתיקה מקצועית

לא צריך לספר על אתיקה מקצועית בעבודה, העובדה שהמאמן יודע הכל וחוץ ממנו אף אחד מהצוות לא יודע כלום צריכה להדליק נורה אדומה. אימון עם מאמן כזה יהפוך מהר מאוד לנסיון מצד המאמן להצדיק את עצמו על חשבונך, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה כלכלית.

3- הבטחת תוצאות

אם שמעת ממאן משפט כמו- "תסתכל על עצמך עכשיו כי בעוד חודש אתה לא תזהה את עצמך", תתרחק ממנו כמה שיותר רחוק. השינוי החזותי לא מגיע כל כך מהר, מה עוד סביר להניח אתה רק בשלבים הראשוניים של אורח חיים ספורטיבי.

4- מאמן\מוכר

מאמן שמציע על ההתחלה תוספי תזונה וזה לא משנה מאיזה סיבה, רק מראה על חוסר ידע. נכון בהמון מקרים מדובר על שיטת מכירה של אותו מועדון הכושר, אבל נשים את זה רגע בצד. התוספים נועדו לעזור במצבים של תזונה לא מספקת או בשלבים שקשה להגיע לכמויות הנדרשות של אבות המזון. אם אתה סוגר את הפינה עם קוטג' אחד וקופסת טונה- תאמין לי אתה לא צריך אבקת חלבון.

5- מאמן שלא מקפיד על מנוחה

נכון שגם אתה וגם המאמן שלך רוצים להגיע לתואות כמה שיותר מהר ואתה מלא בים מוטיבציה, אבל רגע אנחנו רוצים לשמר את המצב הזה למשך שנים והגוף כמו שאתה יודע לא מכונה (למרות שאפילו המכונות מתקלקלות), לכן חשוב להקפיד על מנוחה מספקת לא רק בין האימון אלא גם כל תקופה של 3-4 חודשים, כאן אני מדבר על מנוחה של שבוע לפחות.

6- חוסר תיעוד במהלך האימון

אקח מצב סטנדרטי שלמאמן שלך יש כמה מתאמנים והוא לא מקפיד לרשום איזה תרגילים ביצעת במהלך האימון. אתה חושב שהוא יזכור מה עשית לפני 3 ימים בנוסף לעוד 5 מתאמנים שהיו לו אחריך? התשובה די ברורה. לא. מכאן אתה מבין שמאוד קשה להתקדם.

7- מאמן שמאמן כמה אנשים במקביל

אתה רצית אימון אישי אבל קיבלת אימון אישי במקביל לעוד מתאמן, זה לא נעים ולא מקצועי. אתה משלם על אימון שמוקדש לך נטו זה אומר שגם מבחינת תשומת הלב וגם מבחינת זמן. לא צריך לספר שחלוקת קשב פוגעת בתיפקוד.

8 – אימון מונוטוני

אימון שחוזר על עצמו תקופה ארוכה, גם אם יש שינוי של מכשירים, לא תביא אותך לתוצאות אופטימליות ורק יגרמו לך להתקע במקום. חלק מהעניין במאמן צמוד זה יכולת הגיוון של שיטות אימון שונות ואימונים מגוונים. כמה פעמים המאמן אמר לך- "בוא, היו במקום אימון רגיל במכון, יוצאים לאימון בחורשה ליד המכון?"

9- חוסר למידה עצמית

לא יודע אם אתם יודעים, אבל עיקר הידע בתחום הכושר נרכש במהלך שנות העבודה ולא בקורס כזה או אחר. הקורסים נותנים בסיס ומשם כל מאמן צריך לדאוג לידע יותר רחב בכוחות עצמו. תבדק טוב מתי המאמן שלך היה באיזה הישתלמות מקצועית או קורס.

10- חוסר דוגמה אישית

טעות לחשוב שמאמן צריך להתאמן ולהראות טוב רק בשביל להרשים את המתאמנים שלו, יותר נכון כאן אתה יכולים לראות את המשמעת שיש למאמן שלך, הצורה שבה הוא מתאמן ומנסה ליישם שיטות שונות על עצמו לא פעם תביא גם אותך לתוצאות.

לסיכום, כמו בכל תחומי העניין, גם בתחום הכושר יש בעלי מקצוע טובים וחלקם פחות טובים, חלק גדול מהצלחה שלך תלוי באדם שתבחר שיוביל אותך לאורך הדרך, דע את מי אתה בוחר.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page