5 טעיות בסיסיות בתזונה
top of page

5 טעיות בסיסיות בתזונה

גם אם אתה יודע מה זה תפריט דל פחממה וכמה חלבון צריך לאכול בחיטוב, עדין יש המון טעויות בסיסיות שעושים בתפריט תזונה. לרוב הטעויות נוצרות משמועות או נסיון העבר של חבר לאימונים, אבל עזבו רגע בצד למה ואיך, אני פה בשביל חדד כמה דברים:

1- בתפריט חיטוב חובה להוריד את השומן, כי אני רוצה להוריד אחוז שומן בגוף.

אני חושב שזאת טעות הכי נפוצה בחיטוב, להוריד את כמות השומן האיכותי לערכים מאוד נמוכים. העובדה שערך הקלורי של גרם שומן הוא יותר גבוה מפחממה וחלבון לא צריכה לבלבל אותכם- תפריט אמור להיות עם גרעון קלורי אבל לא על חשבון השומן. שומן איכותי אחראי על יצירת הורמוני, הפעלת מערכת העצבים, ספיגת ויטמינים ועוד. חשוב להקפיד על צריכה של שומן איכותי.

2- לאכול חלבון ללא הגבלה

נכון גם לחלבון יש ערך קלורי, לכן עם נגזים בצריכתו עדיין נעלה באחוז שומן. ההתייחסות כאן יותר לנשים ששוקלות 50-60 קג, מכיוון שמאוד קל להגיע לכמות המומלצת ואף לעבור אותה. יש סיבה אחת לעבור את הכמות המומלצת- תפריט דל(!) פחממה שצריך להשלים את הקלוריות בשביל למנוע גרעון קלורי גדול מדי. אצל גברים הסיפור קצת שונה- "אני לא מפתח מספיק שריר כי אני לא צורך מספיק חלבון" והדרך סלולה לחנויות תוספים על מנת לקנות אבקת חלבון. הסיבה האמיתית לחוסר התקדמות היא חוסר קלורי בתפריט שנוצר בגלל חוסר פחממה.

3- ככל שנוריד יותר קלוריות מהתפריט- נרזה יותר מהר

גוף האדם הוא מכונה מאוד משוכללת ולכן אם נוריד בצורה משמעותית את כמות הקלוריות הנצרכות הוא יגיב בהאטת חילוף חומרים, בשביל לא "לבזבז" קלוריות מיותרות. אחרי שהחילוף חומרים הופך לאיטי יותר- כל החישוב של גרעון קלורי שלילי הופך ללגמרי אחר ובמקרים רבים בכלל לא קיים, זאת הסיבה לחוסר התקדמות ואף עליה במשקל.

4- משמינים משומן ופחממה ולא מחלבון

האמת היא שמשמינים ממאזן קלורי חיובי וזה לא משנה איך הוא מורכב, רק מחלבון או רק פחממה או שומן. כל קלוריה עודפת בגוף נאגרת במאגרי אנרגיה(שומן).

5- לשתות שייק חלבון ישר לאחר האימון

האמת היא שהגוף זקוק יותר לפחממה מאשר לחלבון מיד בסיום האימון. זה קורה מסיבה אחת פשוטה- במהלך האימון אנחנו צורכים פחממה ממאגרי פחממה בשריר ומרוקנים אותם. מיד לאחר האימון הגוף מחפש דרכים להשלים את המאגר הזה ולכן הוא יכול גם להשתמש בפירוק רקמת השריר. לכן מיד בסיום האימון חשוב לצרוך גם פחממה, במקרים רבים עדיף לצרוך פחממה מורכבת לפני האימון בשביל למנוע את המצב של מאגרי פחממה ריקים. לגבי סינטוז החלבון בגוף- השיא מגיע יום לאחר האימון ולכן חשוב לצרוך כמויות חלבון שוות גם בימים ללא אימון.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page