איך לשמור על רצף אימונים
top of page

איך לשמור על רצף אימונים

לא סוד ששגרת אימונים לפעמים יכולה להיות מונוטונית ומשעממת ומאוד קל לוותר על אימון, למרות הידיעה שאסור לפספס. מה בכל זאת ניתן לעשות בשביל למנוע מצבים כאלה;

1- תסמנו את האימונים ביומן

אחרי שהאימון מסומן ביומן, מאוד קשה לקבוע משהו אחר במקום וכך יש לך חלון זמן פנוי לאימון נטו, מה עוד זה מוצג לך מול העיניים כל פעם שאתה מדפדף ביומן.

2- אל תתקע על תוצאות

נכון זה חשוב להגיע לתוצאות, אבל הדרך לא פחות חשובה. המון פעמים קורה שמרוב שאנחנו רואים את המטרה, אנחנו מפספסים את הדרך. לדוגמא- המטרה שלי זה לעלות 5 קג שריר בסוף החורף, אבל אני בכלל לא מגיע לכמות הקלוריות הדרושות ביום יום. לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק גם תוך כדי התהליך עצמו ולא להירדם בתחילת החורף ולהתעורר במרץ ומיותר לציין שאחרי שתתעורר במרץ כנראה לא תגיעו גם למטרה.

3- תמצא חבר לאימונים

כך בעצם אתה יוצר מחויבות נוספת כלפי חבר, מה שיגרום לך למוטיבציה נוספת. הרי כשאתם קובעים עם חבר ומוצאים תירוץ למה לא להגיע, אתם צריכים לתרץ גם לחבר, שזה קצת יותר קשה מלהמציא תירוץ רק לעצמך.

4- תשתף אחרים בתוכניות שלך

ככל שאתה מבטיח יותר- כך גם רף הציפיות, יהיה לך יותר קשה לוותר. תשתף את בני המשפחה או חברים לעבודה מה התוכניות שלך לעתיד הקרוב, אם זה לרוץ 5 קמ רצוף או חצי מרתון. כמובן שלא צריך להגזים עם ההבטחות אלא להבטיח דברים שאתה כן יכול לעמוד בהם, אחרת זה יתן את התוצאה ההפוכה.

5- שיטת המקל והגזר

תחשוב על צ'ופר מסויים (לא אוכל!!) על כל מטרה או יעד שאתה משיג, זה יכול להיות יום פינוק, שופינג או סתם טיול. מצד שני גם אם לא הגעת למטרה תלמד לוותר על משהו- לוותר על פינוק כלשהו או אפילו התערבות על השגת היעד עם חבר לאימונים.

6- תהיה מציאותי

יכול להגיד לך מנסיון, הסיבה העיקרית לאיבוד המוטיבציה אצל רוב המתאמנים זה הגדרת יעד לא מציאותי. אם אתה מבטיח לעצמך להתאמן כל יום במשך שעתיים, למרות שבחיים לא עשית את זה, אתה מהר מאוד מבין שלא תעמוד בזה או להגיע למטרה לא מציאותית של לרדת 12 קג בחודש. קח צעד אחורה ותחשבו בהגיון למה אתה מסוגל- להוסיף יעדים תמיד אפשר.

7- תחשב קדימה

התירוץ הכי מבאס להפסיד אימון, ללא ספק זה בגלל ששחכת גרביים או מגבת. כשזה קורה כבר שום רשימות ביומן או חבר לאימונים לא יעזור. תתכונן מראש לימי אימון, תוודא שיש לך הכל, תכין תיק לאימון מראש ותשאירו באוטו לכל מקרה.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page