5 טעויות בדרך לביקיני
top of page

5 טעויות בדרך לביקיני

אם פעם גוף רזה היה מספיק טוב בדרך לביקיני המושלם היום זה כבר לא כך. יותר ויותר נשים רוצות גוף חטוב ומעוצב עם קצת שריר ולא סתם רזה. המושג "חיטוב" ולא סתם דיאטה בא להדגיש את העובדה שכן נשים רוצות קצת מסת שריר (יחד עם אחוז שומן נמוך) שזה בולט בעיקר ברגליים מעוצבות, טוסיק קשה ובטן שטוחה. הדרך לחיטוב לא קצרה ולא קלה, לא פעם נשים עושות טעויות בסיסיות אם זה בגלל חוסר ידע או פרסומים של חברות שונות. אני רוצה להדגיש כמה מהטעויות הבסיסיות:

1- תפריט דל פחממה, דל קלוריות-

אסור להחליט ביום אחד שאתן עוברות לחיטוב ומורידות ישר פחממה לתפריט דל פחממה למרות שרק אתמול אכלתם פעמיים ביום אורז. הגוף צריך להסתגל לשינוי ולכן את ההורדה יש לעשות בהדרגה. אני תמיד ממליץ על הורדה הדרגתית של שבועיים שלושה עד לתפריט הרצוי. למה אנחנו צריכים את זה בכלל? הגוף אמור להתרגל לצרוך בתור אנרגיה שומן ולא פחממה כמו שהיה עושה עד עכשיו. חוסר תקופת ביניים סתם תתקע לכן את התהליך ולא תביא לתוצאות.

2- הורדת מזונות מהתפריט-

נכון שמאכלים כמו סוכר פשוט, ג'אנק פוד וכל פחממה פשוטה אמורים להיות מחוץ לתפריט מכיוון שאנחנו רוצים לשמור על רמת סוכר בדם יציבה וכמובן למנוע רעב. אבל אסור בשום אופן להוציא מזונות בריאים כמו בשר , ביצים וירקות על חשבון הקלוריות המיותרות. להם לא צריכה להיות הגבלה (לפחות לא בשלב הראשוני). חשוב מאוד להזין את הגוף בסיבים,ויטמינים ומינרלים בנוסף לברזל שיש בבשר.

3- בחירה לא נכונה של שיטת אימון-

למטרת הרזיה כל שיטה היא שיטה טובה, אבל לא אם המטרה שלנו היא חיטוב. כאן חשוב מאוד לשמור על מסת השריר ולרדת באחוזי שומן. נכון שחלק מכן אוהבות חוג פילטיס או TRX או כל חוג אחר שזה בסדר, אבל צריך להבדיל גם כאן בין הגעה למטרה לבין הנאה. לשמור\לפתח שריר ניתן רק באמצעות אימון כוח בתרגילים מורכבים או מבודדים.

4- ניהול זמן-

אשליה לחשוב שאם עכשיו התאמנתי ועשיתי סקוואט כבד אז אני יכולה לנוח בשאר הזמן עד האימון הבא. חשוב להקפיד על שיגרת יום יום פעילה ולא להתאמן שעה ולשבת על הכיסא במשרד בשאר ה23 השעות ביממה. כן יש צורך להפיל את הגוף גם מחוץ לשעות האימון, אם זה סתם הליכות או טיולים או נסיעה באופניים.

5- ההבדל בין רצוי למצוי-

נכון שאתן חולמות על גוף יפה כמו אצל דוגמניות פיטנס אבל רגע, כמה זמן באמת את יכולה להקדיש לזה? אם שעה ביום במכון ושמירה על אוכל בריא יעשו את העבודה או אולי את צריכה לבלות 2-3 שעות ביום במכון כל יום ולשקול את האוכל שלך לפי גרמים בודדים? קחו בחשבון לא הרבה אנשים באמת יכולים להקדיש את רוב הזמן שלהן למטרה הזאת ותמיד יש כאן בעיה בחוסר תיאום ציפיות.

לסיכום, אין שום דבר שיכול לעמוד בינך לבין החלום שלך, חוץ ממך. אם תחליטי שאת עושה הכל למען המטרה, התוצאות יגיעו בהתאם להשקעה. כאן ניתן לקרוא עוד על תהליך חיטוב.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page