איך להימנע מפלאטו במשקל
top of page

איך להימנע מפלאטו במשקל

פלאטו-

אז לפני שכועסים ומוותרים על המשך תהליך ירידה במשקל\אחוזי השומן כי אתה מתמיד ומקפיד על כל גרם שנכנס לך לפה ואין תוצאות, תקראו טוב את המאמר ותמצא סיבה להרים את הראש ולהמשיך:

פלאטו בדיאטה- זהו המצב בו אתה מקפיד על אימונים ותזונה ועדיין לא יורד במשקל.

איך זה קורה?

הסיבה הראשונה לפלאטו ולחוסר התקדמות בתהליך היא האטה בחילוף החומרים. בדרך כלל זה קורה שכאנחנו מגזימים ומביאים את הגוף למצב "חירום", במצב הזה הגוף יעדיף לשמור על כל גרם שומן במאגרים למצבי חירום ולא לשרוף אותו כדלק זמין.

הסיבה הנוספת היא חוסר עידכון תפריט\תוכנית אימון תוך ההתקדמות בתהליך ההרזיה. לדוגמה התחלת את התהליך במשקל 60 קג עם X גרעון קלורי יומי, לאחר חודשיים ירדת ל56 קג ובהתאם לזאת הגרעון הצטמצם והפך לפחות משמעותי.

סיבה נוספת שיכולה להיות היא מאזן מים גוף, לרוב מי שכבר עשה דיאטה בעבר יודע שבשלבים הראשונים יש ירידה משמעותית כשלאחר מכן הירידה מתאזנת. הירידה במשקל במקרה הזה לרוב נובעת מאיבוד נוזלים ולא דווקא במשקל, כך שלאחר כמה שבועות הוצאתם את כל המים והמשקל מתחיל להיתקע.

אז איך נמנעים מפלאטו- כמו שאני תמיד מציין אל תעשו שינויים דרסטים בהרגלי הצריכה שלכם, אל תחתכו את כל הקלוריות בפעם אחת( להלן "תוצאות כאן ועכשיו") זה יכול להביא אותכם רק לעצבנות, רעב ועייפות.

הסוד הוא - הרגשה שלכם, אם התחלת את הדיאטה ואתה מרגיש טוב איתה אבל נתקע במשקל יש לך כמה אופציות: להוריד עוד קלוריות(פחמימה\שומן), להוסיף פעילות גופנית או שניהם יחד.

אם אתה מרגיש את התסמינים של עייפות\עצבנות וכו.. סימן שהגיע הזמן להפסקה. אני ממליץ לעשות הפסקה בתהליך החיטוב כל 8-12 שבועות למשך שבוע. כמובן הכוונה לא לשבוע שחיתות והשלמה של מה שלא אכלת, אלא שבוע נייטרלי עם מאכלים בריאים. עם לדוגמה לא היה לך בתפריט לחם, כאן יש אופציה להוסיף לחם בריא או כל דבר שהיה מחוץ לתפריט.

לאחר מנוחה של שבוע תחזור להמשך התהליך עם גרעון כמו שהיה לפני ההפסקה. מבטיח לך שפלאטו יעלם.

החלק הכי חשוב בתהליך הוא להבין מה אנחנו עושים ואיך אנחנו פועלים על מנת להשיג את המטרה. כמו שאני מכיר את רוב המתאמנים, הם ירימו גבה ויגידו "מה פתאום שבוע הפסקה, אני יהרוס הכל" וכאן נכנס החלק של המודעות והבנה שהתהליך לא נבנה בשבוע ולא נגמר אחרי חודש, זהו תהליך דינמי שנמשך לאורך הרבה זמן, לכן חשוב להתמודד איתו בצורה כמה שיותר קלה וידידותית.

בהצלחה!!

שלכם דימה.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page